معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تنها موزه پارینه‌سنگی خاورمیانه در کرمانشاه پذیرای گردشگران نوروزی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علیرضا مرادی بیستونی، گفت : وجود محوطه هاي پارينه سنگي متعدد در منطقه زاگرس و نيز شرايط مساعد اين منطقه در اثر شکار از اصلی ترین دلايل احداث تنها موزه پارینه سنگی خاورمیانه در کرمانشاه است.

وی افزود: از آنجایی که این موزه، یکی از موزه هاي مادر محسوب می شود، در آن ابزارهایي هم چون؛ سنگ هاي مادر، تبردستي، سنگ ها و تيغه هاي اکسيدني، مولاژ جمجمه هاي انسان از عصر حجر ( تقريبا 100 هزار سال پيش ) تا به امروز قرار گرفته است.

مرادی بیستونی تصریح کرد: آثاري از دوران پارينه سنگي در سراسر کشور، از جمله آثار کشف شده در غار شکارچيان، غار مرتاريک، غار وزمه (در اسلام آباد غرب)، بقاياي استخوان هاي جانوران منقرض شده در خراسان و لرستان و ... از ديگر آثاري است که در موزه پارينه سنگي کرمانشاه به نمايش در آمده است.

وی یادآور شد: همچنین با نمايش انسان نئاندرتال در موزه پارينه سنگي کرمانشاه، اين موزه در رديف موزه هاي تخصصي پيش از تاريخ جهان جاي گرفته است.

مرادی بیستونی با بیان اینکه، موزه پارینه سنگی کرمانشاه در مجموعه تکيه بيگلربيگي که از آثار برجسته معماري عصر قاجار در کرمانشاه است، قرار دارد گفت: امیدواریم که گردشگران و مسافرین نوروزی بازدید از این موزه ارزشمند را فراموش نکنند/س

برچسب ها: موزه ، پارینه ، سنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.