در ویندوز ۷ و ۸ در صورتیکه چندین برنامه در حال اجرا داشته باشید و اقدام به Shutdown کنید، ویندوز به طور اتوماتیک برنامه‌های در حال اجرا به اجبار می‌بند و بعد دستگاه را خاموش می‌کند.

به گزارش خبرنگار IT باشگاه خبرنگاران؛ شاید شما دوست نداشته باشید که هنگام خاموش کردن دستگاه برنامه‌های در حال اجرا را ببندید چرا که ممکن است اطلاعات خود را ذخیره نکرده باشید و یا کلیک بر روی Shutdown پیش از اینکه فرصت ذخیره سازی اطلاعات خود در درون برنامه را پیدا کنید، ویندوز برنامه را ببندید. 

اکنون در پنجره Group Policy، در قسمت سمت چپ پنجره، از زیر شاخه Computer Configuration به Administrative Templates و سپس System بروید و در ‌‌نهایت به زیر مجموعه Shutdown Options وارد شوید. 

حالا از قسمت دیگر پنجره بر روی Turn off automatic termination of applications that block or cancel shutdown دوبار کلیک نمایید. 

در پنجره جدید باز شده گزینه Enabled را انتخاب کرده و بر روی دکمه OK کلیک کنید
در ‌‌نهایت مجدد با استفاده از کلید ترکیبی Win+R وارد Run شوید و دستور gpupdate /force را وارد نموده و Enter بزنید. 

کار تمام است. اکنون در صورتی که اقدام به Shutdown کردن ویندوز کنید، ویندوز برنامه‌های در حال اجرا را وادار به بسته شدن نمی‌کند و تا زمانی که خود شما تأییدیه‌های نمایش داده شده به هنگام بسته شدن برنامه‌ها را تأیید نکنید، برنامه بسته نمی‌شود. 

شما می‌توانید سوالات خود را در این قسمت مطرح کنید. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.