در شهرستان رستم فارس۱۷۰حلقه چاه‌های غیرمجاز در بخش کشاورزی وجود دارد و ۱۲میلیون مترمکعب آب غیر مجاز در بخش کشاورزی شهرستان رستم برداشت شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ نادر خانبازی رئیس اداره امور آب شهرستان‌های رستم وممسنی گفت:ا ظهارکرد: تعداد چاه‌های مجاز در شهرستان رستم 1136 حلقه است و 170 حلقه چاه‌ غیرمجاز در شهرستان رستم وجود دارد که 32حلقه چاه برای دریافت پروانه تعیین تکلیف شده است.

رئیس اداره امور آب شهرستان‌های رستم و ممسنی با اشاره به نظارت و ساماندهی شرکت‌های حفاری در این دو شهرستان افزود: شهرستان‌های ممسنی و رستم در زمینه جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان فارس از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 90 تاکنون از طریق مجاری قانونی 6 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رستمبسته شده است.

خانبازی گفت: میزان برداشت آب غیرمجاز و مجاز درشهرستان رستم را به ترتیب 12 میلیون و 100 میلیون مترمکعب بوده است.

رئیس اداره امور آب شهرستان‌های رستم و ممسنی بیان کرد: انتظار این است که کشاورزان برای حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی از آبیاری تحت فشار برای زمینهای کشاورزی خود استفاده و از هر گونه اضافه برداشت از چاه‌های مجاز به شدت پرهیز کنند.

خانبازی با اشاره به وضعیت منابع آب استان و کاهش حجم ذخایر آبی در فصل تابستان افزود: باید صرفه‌جویی در مصرف آب صرفه‌جویی جدی صورت گیرد تا در فصل گرما دچار مشکل نشویم./س

انتهای پیام/

برچسب ها: برداشت ، آب ، غیرمجاز ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.