عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی گفت: به رسانه‌ها فضای بیشتری بدهیم، آنها بهترین ابزاری هستند که در تاریکخانه مفسدین نورافکن انداخته و شبکه‌های فساد را افشا می‌کنند.

"یدالله طاهرنژاد" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، ایجاد همدلی و وحدت ملی را اولویت سیاسی سال آینده (93) دانست و افزود: برای غلبه بر دشمنان همواره نیازمند وحدت، همدلی و تفاهم در داخل کشور هستیم و در هر زمانی که هم‌جهت حرکت کرده‌ایم، موفق بوده‌ایم.  

وی با اشاره به جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس ادامه داد:‌ سخت‌ترین شرایطی که کشور در آن قرار گرفت، جنگ تحمیلی بود که همه دنیا علیه ما بسیج شد، اما ما با وحدت یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادیم، بنابراین وحدت و همدلی رمز توفیق ماست و در همه ادوار و شئون به ویژه در سال آینده که سختی‌های اقتصادی خود را بیشتر نمایان خواهد کرد، اولویت دارد.   
 
طاهرنژاد همچنین مذاکرات هسته‌ای تیم وزارت‌خارجه کشورمان را با گروه 1+5  اولویتی سیاسی ارزیابی کرد و افزود: دعا می‌کنیم که این مسئولان در سنگر سخت و نفس‌گیر مذاکرات با قدرت‌های جهانی، موفق شوند.

عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با بیان اینکه اولویت اقتصادی سال آینده بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم به ویژه افزایش تولید است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته که یارانه‌های نقدی میان مردم توزیع شد، تولید را مهجور کرد و به معنای واقعی کلمه از نگاه مسئولان دور ماند و مورد عنایت قرار نگرفت.   
 
طاهرنژاد ادامه داد: تولیدات سال‌های گذشته نتوانست در برابر موج واردات کالاهای خارجی بُنجل رقابت کند و در نتیجه آسیب دید، بنابراین برای سامان یافتن تولید و بازسازی کردن خط آن، همچنین ارتقای تکنولوژی مربوطه بایستی برنامه‌ریزی دقیق، جدی و حمایت مستمر دولت و حتی مردم افزایش پیدا کند.   
 
وی قطع وابستگی به محصولات خارجی و ایجاد اشتغال را دو جبهه یاری دهنده به عرصه اقتصاد عنوان کرد و بیان داشت: هر چه تولید لطمه بخورد بنگاه‌های بیشتری از چرخه تولید حذف می‌شود و یا میزان تولید را کاهش می‌دهد که به همان میزان اشتغال کاهش پیدا می‌کند.   
 
عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی نیز به همین نکته توجه دارد که ما از ظرفیت داخلی خود حداکثر استفاده را کرده و از آنها بهره‌برداری بیشتری بکنیم.   
 
طاهرنژاد مقابله جدی با فساد از سوی رسانه‌ها را اولویت فرهنگی سال آینده دانست و گفت: بایستی به رسانه‌ها فضای بیشتری بدهیم، آنها بهترین ابزاری هستند که در تاریکخانه مفسدین نورافکن انداخته و شبکه‌های فساد را افشا می‌کنند، بنابراین اگر رسانه آزادی عمل و قدرت افشای شبکه‌های فساد سازمان یافته را داشته باشد، می‌تواند حرکتی در جهت توسعه فرهنگ انجام دهد.   
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب، جنگ و تمامیت ارضی خودمان را به راحتی به دست نیاوردیم که فساد آنرا زمین‌گیر کند، بنابراین تحت تاثیر قرار گرفتن سرمایه‌های کشور در مقابل موج فساد بی‌انصافی است که بایستی با پردازش دقیق به مناسبات ناسالم، داد و ستدهای ناسالم، قوانین غیرشفاف، زد و بندهای پشت پرده و مافیای قدرت با انواع مشکلات فساد، مبارزه کنیم.   
 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار