دکتر علی عباسپور گفت: در حال حاضر در سطح کشور 42 واحد و شعب علوم و تحقیقات در سراسر کشور فعالیت می کنند و با توجه به گستردگی و حوزه عملیاتی سازمان جنگل ها، منابع طبیعی و آبخیزداری تمامی واحد ها و شعب علوم و تحقیقات می توانند به عنوان یک بازوی پرتوان علمی ، همکاری و نقش مهمی ایفا کنند .

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات،  دکتر علی عباسپور رئیس این واحد دانشگاهی در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری بین واحد علوم و تحقیقات و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به اهمیت بسیار بالای حفظ و گسترش منابع طبیعی، جنگل ها و آبخیزداری کشور اشاره کرد و گفت: حفظ و گسترش منابع طبیعی کشور یکی از محورهای اساسی حفظ محیط زیست و منابع مالی را تشکیل می دهد و در این حوزه جنبه های مختلفی از نظر مهندسی، اجتماعی و .... دخالت دارند که واحد علوم و تحقیقات با توجه به فعالیت دانشکده‌های مختلف و رشته‌های متنوع از جمله دانشکده‌های مدیریت و اقتصاد ، محیط زیست و انرژی و کشاورزی و منابع طبیعی می توانند کمک های موثر و  بسازایی در این عرصه ارائه کنند.

وی افزود: انعقاد این تفاهم نامه همکاری، مقدمه‌ای برای ایجاد و عملیاتی کردن  قراردادها را فراهم می کند، بنابراین نباید تنها به امضاء تفاهم نامه ها اکتفا کرد و باید در مراحل آتی به طور جدی وارد فاز اجرائی شد تا بتوان قدم های موثری در آبادانی و حفظ منابع طبیعی کشور و اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران برداشت . 

رئیس واحد علوم و تحقیقات به تأکید مقام معظم رهبری بر ارتباط بین دانشگاه و صنعت اشاره کرد و گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت و سازمان‌های خارج از دانشگاه به منظور کاربردی کردن علوم از ضروریات حال حاضر کشور است.

دکتر عباسپور ادامه داد: همانطور که در دنیا ظرفیت علمی دانشگاه‌ها در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دارد، در ایران نیز باید این ظرفیت علمی در اختیار سازمان ها و دستگاه ها قرار گیرد تا در رشد و تعالی جامعه و حرکت علمی دستگاه ها قدم موثری برداشته شود.

دکتر عباسپور تصریح کرد: یکی از اهداف قابل توجه در این تفاهم نامه، استفاده از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی واحد علوم و تحقیقات در زمینه های تخصصی و مورد نیازسازمان جنگل ها، منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است، که امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه از این ظرفیت ها به صورت مطلوبتر استفاده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: علوم ، تحقیقات ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار