مصوبه آزادسازی نقل و انتقال مسکن مهر، انتصاب اعضای جدید شورای عالی کار،تسهیلات جدید دولت برای تسویه بدهی‌های معوق بانکی و گسترش محدوده منطقه آزاد‌ اروند از مهم‌ترین مصوبات دولت در بهمن ماه 92 بود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران دولت‌ها در طول دوران حضورشان بر مسند قدرت مصوباتی را مورد تصویب قرار می‌دهند که در این گزارش به شرح مصوبات دولت یازدهم در بهمن‌ ماه 92 می‌پردازیم:

* جزئیات تبصره اجرای قانون هدفمندی در سال 1393

*در آمد حاصل از اجرای هدفمندی در سال 1393 تا مبلغ632هزار میلیارد ریال
*113هزار میلیارد ریال یارانه نان، برق و سایر کالاها وخدمات
*اختصاص 100 هزار میلیارد ریال با اولویت کمک به بخش تولیدی، خدماتی و مسکونی
*532 هزار میلیارد ریال به منظور پرداخت نقدی و غیر نقدی و تقویت نظام سلامت

* اعطای مشوق‌های مالی به واحدهای تولیدی با صرفه‌جویی ۱۵درصد انرژی در سال

براین اساس،منابع مالی مورد نیاز برای اجرای ماده (14) قانون از محل منابع موضوع ماده (73) قانون تامین می شود که به صورت تسهیلات وجوه اداره شده نزد بانک عامل و پس از مبادله موافقتنامه با معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهور پرداخت می‌شود.

* مصوبه آزادسازی نقل و انتقال مسکن مهر ابلاغ شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد اصل 138 قانون اساسی بندهایی از مصوبات قبلی مسکن مهر را لغو کرد تا با عرضه در بازار مسکن و فروش آنها به متقاضیان جدید زمینه حضور گروههای اجتماعی متعدد در سایتهای مسکن مهر را فراهم کند.

* شرکت ملی نفت سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی لاوان شد

هیئت وزیران به استناد بند(الف) ماده (3) قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی مصوب سال 1384 ، سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی لاوان را تغییر داد.

* الحاق پنج هزار و چهارصد و پنجاه هکتار به منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید

بر اساس این مصوبه، محدوده‌ای به وسعت پنج هزار و چهارصد و پنجاه (5450) هکتار، شمالاً(به طول 78/12357 متر) به جاده زاهدان ـ بم، جنوباً (به طول 06/12165 متر) به اراضی محدوده فعلی و نیز اراضی ملی، غرباٌ(به طول 5250 متر) به اراضی جاده آسفالته دولت آباد ـ بم و شرقاً (به طول 8/6023 متر) به اراضی منطقه نرماشیر به محدوده منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید الحاق می‌شود.

* اعضای جدید شورای عالی کار منصوب شدند

هیئت دولت، وزیران امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت را به مدت دوسال به عنوان اعضای شورای عالی کار تعیین کرد.

* خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران از سوی دستگاه‌های اجرایی یکپارچه و منسجم می‌شود

بر این اساس، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مرکب از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت دادگستری، وزارت راه و شهرسازی، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین مربوط تشکیل می‌شود.



* صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره مند می‌شوند

با ابلاغ این قانون صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی که دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی هستند می توانند از 10 درصد منابع و تسهیلات صندوق توسعه ملی که مربوط به بخش کشاورزی است،استفاده کنند.

* سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب تغییر کرد

با تصویب دولت سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب از سازمان همیاری شهرداری‌های استان کرمانشاه به شرکت منطقه ویژه اقتصادی زاگرس تغییر کرد.

* نیروی انتظامی ملزم به اخذ تاییدیه استاندارد و محیط زیست برای شماره‌گذاری خودرو شد

هیئت وزیران، نیروی انتظامی را موظف کرد تا پس از اخذ تائیدیه سازمان‌های ملی استاندارد و حفاظت محیط‌زیست به ترتیب در مورد کیفیت و آلایندگی نسبت به شماره گذاری خودرو اقدام کند.

* تعرفه برق مصارف خانگی شهرستان جهرم تغییر کرد

با تعیین منطقه گرمسیری شهرستان جهرم، تعرفه برق مصارف خانگی شهرستان جهرم در ماه‌های خرداد و تیر بر اساس مناطق گرمسیری 2 و در ماه‌های مرداد و شهریور بر اساس مناطق گرمسیری 1 محاسبه خواهد شد.

* تسهیلات جدید دولت برای تسویه بدهی‌های معوق بانکی

همه بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی می‌توانند برای تسهیل بدهی‌های غیرجاری مشتریان خود برای یک بار با بکارگیری یک یا ترکیبی از راهکارهای 'بخشش وجه التزام تاخیر تادیه حداکثر به میزان مابه‌التفاوت نرخ وجه التزام تاخیر تادیه دین با نرخ سود تسهیلات مندرج در قرارداد، تقسیط مجدد بدهی حداکثر به مدت 5 سال و امهال بدهی حداکثر به مدت 6 ماه، نسبت به تعیین تکلیف بدهی مشتری اقدام کنند.

* تعرفه تمدید پروانه صلاحیت مشاوران حفاظت فنی وخدمات ایمنی اعلام شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و به استناد ماده 69 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب 1373- اصلاح تعرفه تمدید پروانه صلاحیت مشاوران حافظت فنی و خدمات ایمنی تصویب کرد.

* محدوده منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزایش یافت

2500 هکتار به محدوده منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس الحاق شد.



* اصلاح آئین‌نامه اجرایی بند (3) قانون بودجه سال 1392 کل کشور

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارتخانه‌های نفت و امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوبه اصلاح آئین‌نامه اجرایی بند (3) قانون بودجه سال 1392 کل کشور را ابلاغ کرد.

* گسترش محدوده منطقه آزاد‌ اروند

بر این اساس، وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به پیشنهاد دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد ماده واحده قانون ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی آبادان و خرمشهر، جلفا و بندر انزلی - مصوب 1382- تصویب کرد؛ مساحت محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی اروند از( 17200) هکتار به (34700)هکتار اصلاح می‌شود.

* ثبت سفارش و واردات کالاهای گروه 10با ارز متقاضی مجاز شد

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت صنعت ،معدن و تجارت و به استناد اصل یکصدو سی و هشتم قانون اساسی، ماده (4) قانون مقررات صادرات و واردات مصوب سال 1372- و بند (د) ماده (1) قانون گمرک اجازه داد ثبت سفارش و ورود کالاهای گروه 10 به استثنای خودروهای بالا تر از (2500) سی سی با ارز متقاضی صورت پذیرد.

* دستورالعمل اجرایی انتقال تاسیسات و دارایی‌های شهرک‌های صنعتی ابلاغ شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و در اجرای تبصره ماده (۱۱) آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی، موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۸۱۴۱۱/ت۴۴۳۶۴ک دستورالعمل نحوه انتقال دارائی‌ها و تاسیسات ایجاد شده از محل طرح تملک دارایی‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را تصویب کرد.

* مصوبه میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) کارمندان دولت ابلاغ شد

دستگاه‌های اجرایی مجازند به کارمندان خود و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که به طور تمام وقت اشتغال به کار دارند، مبلغ ثابت پنج میلیون و سی هزار به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال 1392به عنوان پاداش آخرسال (عیدی) در بهمن ماه از مجل بودجه مصوب دستگاههای اجرایی پرداخت کنند.

* اصلاح آئین‌نامه اجرایی بند (42) قانون بودجه سال 1392 کل کشور

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوبه اصلاح آئین‌نامه اجرایی بند (42) قانون بودجه سال 1392 کل کشور را ابلاغ کرد.

* تکلیف جدید دولت برای وزارت نیرو

با تصویب هیئت وزیران، وزارت نیرو موظف است پس از انعقاد هر قرارداد نسخه ای از آن را به منظور برقراری انضباط مالی در بوجه عمومی دولت و پیش‌بینی تعهدات ذیربط در لوایح بودجه سالانه کشور به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ارسال کند.



* افزایش جرایم نقدی استعمال دخانیات در اماکن عمومی و فروش و عرضه به افراد زیر 18 سال

بر اساس مصوبه دولت، برای فروش یا عرضه دخانیات به افراد زیر هجده سال یا به واسطه این افراد از مبلغ 000/430تا 000/150/2 در صورت تکرار 000/000/43 ریال جریمه تعیین شده است.

* انتشار 15 هزار و 390 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای انتفاعی

هیئت وزیران، وزارت امور اقتصادی و دارایی را موظف کرد تا به نمایندگی از دولت نسبت به انتشار اوراق مشارکت ریالی برای اجرایی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای انتفاعی موضوع بند (39) قانون بودجه سال 1392 کل کشور تا مبلغ ده هزار میلیارد (10,000,000,000,000) ریال در وزارت نیرو و مبلغ پنج هزار و سیصد و نود میلیارد (5,390,000,000,000) ریال در وزارت راه و شهر سازی با رعایت قوانین و مقررات مربوط اقدام کند.

* سرمایه سازمان خصوصی‌سازی به سه و نیم برابر افزایش یافت

با تصویب هیئت وزیران، سرمایه سازمان خصوصی‌سازی مبلغ دویست و هشتاد و هفت میلیارد و ششصد و چهل میلیون و هشتصد و سی و یک هزار و هشتصد و سی و پنج هزار (287.640.831.835) ریال افزایش یافت که صد در صد (100%) آن متعلق به دولت می‌باشد و تمامی آن پرداخت شده است.

* لغوتصمیم‌نامه های شماره 101001/ت48923ن و 103331/ت48923ن

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ تصمیم‌نامه‌های شماره 101001/ت48923 ن مورخ 2/5/1392 و شماره 103331/ت48923ن مورخ 7/5/1392 لغو می‌شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، روحانی ، مصوبه ، مسکن ، مهر ، اروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار