عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مسکوت ماندن طرح پزشک خانواده در بودجه 93، گفت: تلاش کمیسیون در سال جدید این خواهد بود که منابع لازم برای اجرای کامل طرح در بودجه سال 94 تامین شود.

احمد آریایی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره اولویت کاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در سال جدید، گفت: کمیسیون بر اساس نقشه راهی که متناسب با برنامه 5 ساله پنجم توسعه، قانون اساسی و اسناد بالادستی تدوین کرده حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مباحثی که در برنامه 5 ساله پنجم توسعه مورد تاکید قرار گرفته، بحث پزشک خانواده است، اظهار داشت:  تا پایان برنامه پنجم توسعه باید طرح پزشک خانواده اجرایی شود، اما این در حالی است که علی‌رغم نزدیک شدن به سال پایانی اجرای برنامه پنجم توسعه، هنوز طرح پزشک خانواده مسکوت مانده و اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: طرح پزشک خانواده تنها در دو استان فارس و مازندران به صورت پایلوت در حال اجراست و در بودجه 93 نیز  فقط برای این دو استان طرح پزشک خانواده لحاظ شده است که ما باید تلاش کنیم در بودجه سال 94 منابع کافی برای اجرای کامل این طرح تامین شود.

آریایی‌نژاد با تاکید بر اولویت قرار دادن بحث پیشگیری بر درمان در حوزه سلامت، تصریح کرد: بسیاری از بیماری‌ها به سادگی قابل پیشگیری است و با آموزش مناسب بسیاری از هزینه‌های درمانی کاهش می‌یابد که در این زمینه، طرح پزشک خانواده می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

وی بیان داشت: متاسفانه دولت به دلیل کمبود بودجه که البته حقیقتی انکارناپذیر است، اجرای طرح پزشک خانواده را متوقف کرده است، اما عقب‌ماندگی در اجرای این طرح در آینده هزینه‌هایی را بر کشور تحمیل می‌کند که جبران آن گاهی غیرممکن خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار