كاترين اشتون در ديدار با استاندار اصفهان با بيان اينكه سفر به ايران فرصتي را براي من ايجاد كرد كه از شهر تاريخي اصفهان ديدن كنم و با اين شهر زيبا بيشتر آشنا شوم؛ گفت :مسئولان اروپايي كه از اين شهر ديدن كرده بودند ، اصفهان را واقعا استثنايي برشمردند و تاكيد كردند كه حتما از اين شهر ديدن كنم .

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان ،  

وي با اشاره به مذاكرات صورت گرفته و سفرهاي اخير اروپائيان به كشور ايران گفت: اين مذ اكرات و اين سفرها علامت و سيگنالي است كه به ايران فرستاده مي شود كه در صورت موفقيت آميز بودن مذاكرات، پيشرفت هاي بيشتري حاصل مي ش ود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بيان اينكه صنايع دستي اصفهان با مهر اصالت يونسكو بسيار حائز اهميت است؛ افزود: اصفهان با داشتن جاذبه هاي تاريخي، گردشگري، صنعتي وكشاورزي ؛ فوق العاده قابل توجه است ولي اين استان احتمالا باچالش هايي نيز روبرو مي باشد.

وي نگهداري و بازسازي بناهاي تاريخي اصفهان را يكي از اين چالش ها عنوان كرد و افزود: نگهداري اين بناها با تاريخ كهن، كار بسيار مهمي است.

كاترين اشتون در پايان گفت: به احترام نوروز، مذاكرات اين دوره يك روز قبل از عيد نوروز به پايان خواهد رسيد تا مقامات مذاكره كننده ي ايران براي اين عيد باستاني در ايران باشند .

استاندار اصفهان نیز دراین ديدار با اشاره به تاريخ 5 هزار ساله ي ايران گفت: ايرانيان پايه گذار تمدني بزرگ و با شكوه در دنيا بوده اند.

رسول زرگرپور با بيان اينكه اصفهان مركز اتحاد اديان توحيدي است، افزود: 400 سال است كه مسلمانان، مسيحيان، يهوديان و زرتشتيان اين شهر به صورت كاملا مسالمت آميز در كنار هم زندگي مي كنند و اين اتحاد در كمتر شهري در دنيا ديده مي شود.

وي با بيان جايگاه صنعتي، كشاورزي ، تجاري و گردشگري اصفهان در بين استان هاي كشور گفت: بيش از 1600 اثر تاريخي اصفهان ثبت ملي شده است و 4 اثر تاريخي اين شهر نيز به ثبت جهاني رسيده است.

استاندار اصفهان با تاكيد بر اينكه ايرانيان به انرژي هسته اي به عنوان يك غرور ملي مي نگرند؛ خاطر نشان کرد: مردم ايران توسعه ي فناوري هسته اي را حق مسلم خود مي دانند./س


 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.