اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران از کاهش نسبت قيمت به درآمد (P/E) صنايع بورسي خبر داد که به معني ارزان شدن سهام و فرصت بهتر براي خريد در بازار سرمايه است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اين متغير مهم بورسي که تاثير بسزايي در تصميم گيري سرمايه گذاران دارد در آذر 8.043 مرتبه بود که با يک مرتبه کاهش به  عدد 7.033 رسيده است. 

بررسي متوسط نسبت قيمت به درآمد (P/E ) صنايع بورسي نشان مي دهد 3 صنعت متوسط قيمت به درآمدي کمتر از 6 مرتبه دارد درحالي که اين نسبت براي 11 صنعت، بيش از 10 مرتبه و  براي 21 صنعت هم 6 تا 10 مرتبه است.

حمل و نقل، انبارداري و ارتباطات با 45.75 مرتبه، محصولات چوبي با 26.84 مرتبه و خدمات فني و مهندسي با 20.92 مرتبه بيشترين ضريب P/E بازار سهام را در اختيار دارد.

کمترين نسبت قيمت به درآمد بازار متعلق به شرکت مخابرات ايران با 5.24 مرتبه است. 

گروه ساير واسطه گري هاي مالي با 5.37 مرتبه و کشاورزي، دامپروري و خدمات وابسته به آن با 5.54 مرتبه نيز در مکان هاي دوم و سوم کمترين P/E بازار قرار دارد.

شرکت هاي چند رشته اي صنعتي، ساخت راديو، تلويزيون و دستگاه ها و وسايل ارتباطي، سيمان، آهگ و گچ، فرآورده هاي نفتي، لاستيک و پلاستيک، بانک ها، فلزات اساسي، انبوه سازي املاک و مستغلات، مواد و محصولات دارويي، محصولات غذايي و آشاميدني، محصولات شيميايي، رايانه و فعاليت هاي وابسته به آن و استخراج ساير معادن، 13 صنعتي است که نسبت قيمت به درآمد 6 تا 8 مرتبه دارد.
 
منسوجات، ساير محصولات کاني غير فلزي، ماشين آلات و تجهيزات، دباغي، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش، استخراج کانه هاي فلزي، انتشار و چاپ و تکثير، استخراج نفت، گاز و خدمات جنبي جز اکتشاف و بيمه و صندوق بازنشستگي به جز تامين اجتماعي ؛ صنايعي است که P/E آنها در8 تا 10 مرتبه قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، سهام ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار