یک نماینده مجلس گفت: مبارزه با فساد اقتصادی و پيشگيری از آن، قطعاً ملزومات خاصی را ميیطلبد که عزم راسخ مسئولان کشور اولين شرط آن است.

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه مبارزه با فساد اقتصادي و پيشگيري از آن، قطعاً ملزومات خاصي را مي‌طلبد که عزم راسخ مسئولان کشور اولين شرط آن است، گفت: متأسفانه علی‌رغم قاطعيت سران سه قوه در اين زمينه، برخي مديران مياني در اين امر از قاطعيت لازم برخوردار نيستند.

وی ادامه داد: ملزومات مبارزه با فساد اقتصادي برخورداري از تشکيلات خاص مبارزه در اين زمينه است که وجود قضات متخصص در امر مبارزه با فساد اقتصادي، وجود بدنه کارشناسي قوي و متخصص در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي و تعامل مستمر قضات با بدنه کارشناسي از ابتداي بررسي و رسيدگي يک پرونده تا صدور حکم، از زيرشاخه‌هاي اين تشکيلات خاص است.

این نماینده مجلس با اشاره به ابزارهای مجلس در مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: اولين اقدام مجلس تصويب طرح‌ها و لوايح پيشنهادي در اين زمينه است. اصولاً شناسايي گلوگاه‌هاي فساد اقتصادي عمدتاً از طريق بررسي‌های دقيق و کارشناسانه پرونده‌های اقتصادی و مفاسد جاري محقق می‌شود و همين امر منجر به تصويب قوانين مناسب در اين زمينه خواهد شد.

وی گفت: از سوي ديگر مجلس بازوهاي نظارتي قدرتمندي همچون استيضاح، تحقق و تفحص، سوال را در اختيار دارد و از اين طرق می‌تواند نقش مؤثرخود را در مبارزه با مفاسد اقتصادی ايفا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار