مدیرعامل شرکت آب منطقه ایاستان کرمانشاه از مردم و مسافران نوروزی خواست در ایام نوروز در عین حفظ نکات ایمنی، از سدهای استاندیدن کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


کیاست امیریان با اشاره به پتانسیل های گردشگری سدهای استان، از مردم خواست با رعایت نکات ایمنی از جاذبه های تفریحی سدهای کرمانشاه ددین کنند.


وی سد "شیان"، "سلیمانشاه"، "گاوشان" را از جمله سدهای دیدنی کرمانشاه دانست که گردشگران می توانند در ایام نوروز از آنها دیدن کنند.


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه در خصوص سد "سلیمان شاه" تصریح کرد: این سد در شهرستان سنقر و کلیایی واقع شده و یکی ازاماکن گردشگری استان محسوب می شود.


به گفته این مسئول در اطراف این سد با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری امکانات تفریحی از جمله وسایلماهیگیری، آلاچیق و ... در نظر گرفته شده است.


امیریان با بیان اینکه سد "شیان" نیز در شهرستان اسلام آبادغرب واقع شده است، تاکید کرد: برای این منطقه نیز امکانات رفاهی و اقامتی در نظر گرفته شده است.


وی با دعوت از مردم برای بازدید ازسدها، از آنها خواست از نزدیک شدن به دریاچه سدها خودداری کنند و نکات ایمنی را رعایت نمایند.


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه در ادامه حجم آب ذخیره شده پشت سدهای استان را تا اول اسفندماه 480 میلیون مترمکعب دانست و گفت: این در حالی است که حجم قطعی سدهای استان 720 میلیون مترمکعب است.


وی با اشاره به کمبود 240 میلیون مترمکعبی حجم آب های ذخیره شده پشت سدهای استان، تاکید کرد: این رقم نگران کننده نیست و بیانگر وضعیت نرمال است.


امیریان میزان آورد پشت سدهای استان در سال زراعی جاری را نیز 83 میلیون مترمکعب دانست.


به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه در حال حاضر شش سد گیلانغرب، شیان، گاوشان، آزادی، سلیمان شاه و زاگرس در استان کرمانشاه آب گیری شده و 9 سد نیز در دست احداث می باشد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، نوروز ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.