ناتو روز دوشنبه اعلام کرد ناتو پروازهای شناسایی بر فراز لهستان و رومانی را به منظور زیر نظر گرفتن اوضاع در کزیمه اوکراین آغاز خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز از بروکسل ، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) روز دوشنبه اعلام کرد ناتو پروازهای شناسایی بر فراز لهستان و رومانی را به منظور زیر نظر گرفتن اوضاع در اوکراین ، جایی که نیروهای روسی کنترل شبه جزیره کریمه را به دست گرفته اند ، آغاز خواهد کرد.

اوکراین از کشورهای عضو ناتو نیست اما مداخله روسیه در شبه جزیره کریمه نگرانی هایی را برای کشورهای همسایه ازجمله اعضای این سازمان به وجود آورده است.

سخنگوی ناتو گفت به توصیه "فیلیپ بریدلاو" ژنرال نیروی هوایی آمریکا ، سفیران ناتو با پرواز شناسایی هواپیماهای آواکس موافقت کردند.

وی افزود هواپیماهای آواکس از پایگاه های خود در آلمان و انگلیس به پرواز درخواهند آمد. این پروازها باعث خواهد شد ناتو بتواند اطلاعات بیشتری از اوضاع در اوکراین به دست آورد.

این ائتلاف نظامی غربی هفته گذشته پس از کنترل نیروهای روسی بر شبه جزیره کریمه ، بازنگری در همکاری ناتو با مسکو را اعلام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار