سوییس در حالی تصمیم گرفته است تا اموال و دارایی ها و حساب های بانکی 9 مقام پیشین اوکراین را توقیف و ضبط کند که پیش از این نیز اموال و دارایی های تعداد دیگری از مقام های سابق این کشور را توقیف کرده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از رویترز، بر اساس این گزارش دولت سوییس در تازه ترین اقدام خود اموال و دارایی های پسر یانوکویچ رئیس جمهور سابق و پسر نخست وزیر پیشین این کشور را توقیف کرده است. اتحادیه اروپا، انگلیس، سوییس و سایر کشورهای اروپایی نیز پیش از این دارایی ها و اموال مربوط به مقام های سابق اوکراین را به اتهام نقض حقوق بشر و سوء استفاده از منابع دولتی توقیف کرده اند.

مقام های رسمی سوییس امروز دوشنبه اموال و دارایی های ویکتور دیگر پسر رئیس جمهور سابق اوکراین و آلکسی آزاروف پسر میکولا آزاروف نخست وزیر پیشین این کشور را توقیف کرده است. رئیس سابق سرویس امنیتی و پسر دادستان کل سابق اوکراین نیز از جمله افرادی هستند که اموال و دارایی های آنان توقیف شده است.

نخست وزیر موقت اوکراین از ناپدید شدن بیش از 37 میلیارد دلار از منابع و اموال دولتی این کشور در زمان یانوکویچ خبر داده است. علاوه بر ناپدید شدن 37 میلیارد دلار از منابع مالی دولتی، در دوران زمامداری 3 ساله یانوکویچ بیش از 70 میلیارد دلار منابع مالی از کشور خارج شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار