رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: بزرگترین و مهمترین بخش کار موضوع مبارزه با فساد است، فساد اقتصادی و فساد اداری که در حوزه‌های مختلف از جمله در بخش گمرکات، قاچاق کالا، رانت خواری‌ها، واگذاری‌ها، واردات، صادرات و ... صورت گرفته و کمیسیون به آنها ورود کرده است.

محمد‌علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد پرونده‌های به نتیجه رسیده در سال 92 و اولویت بندی شده برای سال جدید گفت: این بحث را نمی‌توان به صورت پرونده‌ای مطرح کرد، تعداد پرونده‌ها زیاد بوده و تا به حال نزدیک به دو هزار پرونده را رسیدگی و تعیین تکلیف کردیم.

وی ادامه داد: بیشترین مسئله‌ای که مد نظر ما بوده و هست مسائل مهم و کلان کشور است که آنها را پیگیری کرده‌ایم و بخش عمده پرونده‌ها نتیجه بخش بوده و قسمتی هم به خاطر طولانی بودن کار در سال آینده دنبال خواهد شد.    
 
پورمختار تصریح کرد: بزرگترین و مهمترین بخش کار موضوع مبارزه با فساد است، فساد اقتصادی و فساد اداری که در حوزه‌های مختلف از جمله در بخش گمرکات، قاچاق کالا، رانت خواری‌ها، واگذاری‌ها، واردات، صادرات و ... صورت گرفته و کمیسیون به آنها ورود کرده است.
 
وی ادامه داد: موضوع دیگری که باز از مسائل مهم است مسائل اقتصادی، بحث حمایت از تولید و جهاد اقتصادی است که یکی دو سال پیش از سوی  مقام معظم رهبری مطرح شده و ضرورت اهتمام دولت به این بحث نیز جز دستور کار کمیسیون اصل 90 قرار دارد.   
 
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: پیگیری وضعیت خودروسازی در کشور در مورد موانع سرمایه گذاری و تولید که بررسی مفصلی در این مورد صورت گرفته و همچنین در مورد مشارکت بانک‌ها و حمایتشان از امر تولید و واگذاری‌های اصل 44 که به عنوان یکی از مبانی پیشرفت اقتصاد کشور که از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده در لیست ارزیابی و رسیدگی کمیسیون در سال جدید قرار دارد.
   
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار