دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: لازمه استفاده از اقتصاد مقاومتی اتکا به درون و نه نگاه داشتن به بیرون است و مسئولین باید نسبت به اقتصاد درونی کشور و اتکا به خویش توجه خاصی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سعید اصغریان دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری امروز که در دفتر مرکزی این اتحادیه برگزار شد، گفت: جامعه اسلامی همواره 5 نگرانی را نسبت به دولت دارد؛ اولین نگرانی مربوط به برخورد با شعار اقتصاد مقاومتی است که تاکنون دولت‌ها روند خوبی را در جهت این شعار طی نکرده‌اند، لذا تاکید می‌کنیم به شعار دادن نسبت به اقتصاد مقاومتی نپرداخته، بلکه در عملکرد خود آن را نشان دهد.  
 
وی افزود: بی‌توجهی به این اصل اقتصادی جز ضربه زدن به نظام سرانجامی نخواهد داشت.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: مهمترین دغدغه دولت باید سروسامان دادن به اوضاع اقتصادی ما باشد ولی چیزی که ما شاهد آن هستیم کاهش روند اقتصادی در چند ماه آخر سال است.  
 
اصغریان ادامه داد: لازمه استفاده از اقتصاد مقاومتی اتکا به درون و نه نگاه داشتن به بیرون است و مسئولین باید نسبت به اقتصاد درونی کشور و اتکا به خویش توجه خاصی داشته باشند.  
 
وی با اشاره به دومین نگرانی این اتحادیه نسبت به عملکرد دولت، اظهار داشت: دولت واکنش درستی نسبت به گستاخی‌های آمریکا نشان نمی‌دهد و اگر تصمیم‌گیری جدی در مقابل گستاخی‌های آنها نشان ندهیم باید منتظر پیشروی گستاخی‌های آنها باشیم و ما هر زمان که به طور منفعلانه در دیپلماسی وارد شدیم، گستاخی‌های غربی‌ها بیشتر شد.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان سومین نگرانی را موضع وزیر امور خارجه در مورد عبارت مصرف خارجی و داخلی دانست و بیان داشت:  اظهارنظرهای متفاوت داخلی و خارجی که بعد از مذاکرات صورت می‌گیرد که این جز بی‌اعتمادی را در بر نداشته و اینجا مسئله محرم و نامحرم بودن پیش‌ می‌آید و گمان می‌‌رود که مردم ایران را نامحرم می‌پندارند.  
 
اصغریان ادامه داد: نگرانی چهارم ما نسبت به عملکرد فرهنگی دولت بالاخص وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی است که با توجه به رهیافت حفظ ارزش‌ها و دفاع از آرمان‌ها در این وزارتخانه این راهبرد به صورت درستی مدنظر دولت کنونی قرار نگرفته است و متاسفانه دفاع از حامیان دولت در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.  
 
وی افزود: نکته‌ای که در صحبت های دیروز آقای دکتر روحانی قابل برداشت بود کمرنگ شدن نقش دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد در بعد فرهنگ‌ساز کشور است که حاصل این عملکرد جز لیبرالیسم فرهنگی نخواهد بود.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان در پایان تاکید کرد: عیار سنجش عملکرد مسئولین بایستی اسلام ناب محمدی باشد و نگاه تفریط و افراط در دولت باید از بین رود.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: اصغریان ، اتحادیه ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار