مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری 15 هزار پرونده به تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان ارسال شده که پرونده‌ها رسیدگی و با متخلفین برابر قانون برخورد شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سید مرتضی مدنی‌فدکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران زاهدان اظهار داشت: تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان در بخش عملکردی با کمک مردم و تلاش همکاران در تعزیرات حکومتی جزء استان‌های برتر کشور بوده و جایگاه آن در سطح کشور ارتقا یافته است.

وی افزود: در سال‌جاری آمار ورودی پرونده به تعزیرات حکومتی نسبت به سال گذشته از 10 درصد کاهش برخوردار بوده و از طرفی تعداد گزارشات مردمی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مدنی‌فدکی از صلاحیت رسیدگی پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز در تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: از تاریخ هفت اسفند ماه جاری با تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تایید شورای نگهبان، صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز به جز جرائم قاچاق سازمان یافته، حرفه‌ای و کالاهای ممنوع، به تعزیرات حکومتی واگذار شد که در این راستا باید مردم با تعزیرات حکومتی بیش از پیش همکاری داشته باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: تعزیرات حکومتی نیز برخورد با مخلان اقتصادی و  افرادی که به اقتصاد و اشتغال قانونی لطمه وارد کنند را در دستور کار قرار داده و در دفاع از حقوق مردم به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد.

این مسئول یادآور شد: میانگین رسیدگی پرونده‌ها در تعزیرات حکومتی 15 تا 20 روز است که در تلاش هستیم در سال آتی به کمتر از این میزان نیز برسانیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون تخلفات حوزه اصناف بیشتری آمار تخلفات را به خود اختصاص داده گفت: سال گذشته 50 درصد پرونده‌های ورودی مربوط به قاچاق فرآورده‌های سوختی بود که هم اکنون این میزان کاهش یافته و به حدود 30 درصد رسیده است.

فعالیت گشت های تعزیرات حکومتی در روزهای پایانی سال

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از تشدید فعالیت گشت‌های تعزیرات حکومتی در روزهای پایانی سال خبر داد و افزود: گشت‌های مشترکی از این اداره کل با سازمان صنعت،معدن و تجارت در سطح بازار فعال هستند که تلاش ما این است تا مردم حضور بازرسین را در بازار لمس کنند.

مدنی‌فدکی ادامه داد: از تاریخ 17 تا 29 اسفند ماه نیروهای تعزیرات حکومتی از ساعت 4 تا 9 شب کشیک و پیگیر گزارشات واصله از سوی مردم هستند.

وی عنوان کرد: از تاریخ 28 اسفند ماه تا 15 فروردین 93 نیز همکاران ما در تعزیرات حکومتی آماده رسیدگی به شکایات مردم و دفاع از حقوق آنان هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: طی این مدت هر گونه شکایت مردمی که واصل شود در خارج از نوبت رسیدگی و مورد اعمال قانون قرار می‌گیرد.

این مسئول متذکر شد: تلاش ما این است تا جو روانی نوسانات بازار به حداقل برسد و ما نیز در روزهای پایانی سال با سازمان‌هایی که وظیفه نظارت و بازرسی را دارند همکاری خواهیم کرد تا مردم این احساس را داشته باشند که مراجعی هستند تا از حقوقشان دفاع کنند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زاهدان ، تعزیرات ، تخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.