دبیر انجمن چوب گفت: در برنامه پنج ساله توسعه کشور پیش بینی شده تا سالانه 30 هزار هکتار زراعت چوب توسعه یابد اما با این وجود نه بودجه‌ای برای این مهم پیش بینی شده و نه متناسب با این تکلیف قانونی عمل می‌شود.

عبدالعظیم آقاجانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: مسئولان خود را مکلف به اجرای تمامی قوانین برنامه پنجم توسعه کشور بدانند اما این امر در توسعه زراعت چوب کشور به وضوح قابل مشاهده است که اقداماتی صورت نمی‌گیرد.
 
وی تصریح کرد: در برنامه پنج ساله توسعه کشور پیش بینی شده تا سالانه 30 هزار هکتار زراعت چوب توسعه یابد اما با این وجود نه بودجه‌ای برای این مهم پیش بینی شده و نه متناسب با این تکلیف قانونی عمل می‌شود.
 
آقاجانی با اشاره به اینکه تنها حدود دو سال از برنامه پنجم توسعه کشور باقی مانده، اظهار داشت: سازمان جنگلها موظف است سالانه 30 هزار هکتار و در طول برنامه پنجم توسعه 150 هزار هکتار زراعت چوب در سطح کشور داشته باشد اما بعید است حتی 20 درصد از طرح زراعت چوب تحقق یافته باشد.
 
این کارشناس صنعت چوب تاکید کرد: اگر برخی مسئولان ادعا دارند که حتی 20 درصد از طرح زراعت چوب در قانون برنامه پنجم توسعه محقق شده، باید آمار وارقامی را در این زمینه منتشر کنند.
 
آقاجانی بیان داشت: چون اعتبار مورد نیاز زراعت چوب به سازمان جنگل‌ها داده نشده این سازمان هم نتوانسته تاکنون به وظایف خود در این زمینه عمل کند.
 
وی در پایان با تاکید بر اینکه سازمان جنگل‌ها باید پیش‌بینی بودجه خود را براساس برنامه پنجم توسعه کشور انجام دهد، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده یا پیش‌بینی بودجه لازم برای زراعت چوب بخش بیشتری از نیاز روزافزون صنعت چوب پاسخ داده شود و از طرفی دولت یازدهم نیز توجه ویژه‌ای را به این حوزه داشته باشد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: کشاورزی ، توسعه ، صنعت ، درخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار