رئیس واحد تعمیرات خط گفت: عملیات پایل کوبی خط 14 اینچ رودبار- رشت در محدوده کیلومتر 267 پایان یافت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه تهران، حشمت ا... سیف رئیس واحد تعمیرات خط گفت: با توجه به اینکه خط لوله مذکور از بستر رودخانه تتکابن عبور نموده و با برداشت غیرمجاز شن و ماسـۀ بستر رودخانه توسط افراد سودجو، لوله فوق به طول تقریبی 30 متر بیرون افتاده بود که این واحد به منظور حفظ ایمنی خط مذکور، سال گذشته به پایل کوبی در دو نقطۀ آن اقدام نمود.

وی افزود: با توجه به بارندگی های اخیر و احتمال وجود سیلاب در رودخانه مذکور در سال جاری نیز عملیات پایل کوبی در چند نقطه دیگر این خط با نصب 4 عدد H انجام گرفته و ضریب ایمنی آن به نحو مطلوبی افزایش یافته است.
 
گفتنی است با برنامه ریزی لازم به منظور مرتفع نمودن مشکل خط فوق، پایین بردن لوله در بستر رودخانه و یا احداث سد در دستور کار این منطقه برای سال 93 قرار گرفته است.
 
تخلیه و ایمن سازی قسمتی از خط لوله قدیم ری- کن در شهر تهران
 
با تخلیه بیش از 120هزار لیتر آب آلوده به مواد نفتی از خط لوله قدیم 12 اینچ ری- کن در شهر تهران، خط لوله مذکور ایمن سازی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه تهران، رئیس  واحد تعمیرات خط گفت: باتوجه به عملیات تعریض خیابان آیت الله سعیدی توسط شهرداری منطقه 18 و قرار گرفتن خط لوله قدیم 12 اینچ ری- کن در محدوده پروژه فوق و نظر به درخواست شهرداری مبنی بر خارج کردن شیر قطع کننده و لوله مربوطه و نیز تخلیه مواد آلوده در کیلومتر 17، این واحد با اعزام اکیپ به محل مورد نظر به انجام عملیات فوق اقدام نمود.

سیف افزود: با انجام عملیات روی خط لوله مذکور، بیش از 120هزار لیتر آب آلوده به مواد نفتی تخلیه شد که بعد از بارگیری در تانکر، جهت جداسازی مواد به مرکز منطقه تهران انتقال یافت و پس از اطمینان از ایمن بودن خط، عملیات برشکاری و جداسازی ولو مربوطه صورت پذیرفته است.

وی تصریح کرد: خط لوله مذکور که نزدیک به یکسال پیش از سرویس بهره برداری خارج شده بود، در بسیاری از نقاط حاوی آب آلوده به مواد نفتی بوده که علیرغم عدم همکاری شهرداری برای تخلیه کلی آن، در موارد مشابه به صورت مقطعی عملیات تخلیه و ایمن سازی توسط این منطقه در حال انجام است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نفت ، خط انتقال ، رودبار ، رشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار