نفت در هفته ای که گذشت:

شایعه گرانی بنزین از اول اسفند/ ابلاغ سند اقتصاد مقاومتی سرآغازی برای پيشرفت كشور

شایعه عرضه بنزین 1050 تومانی از پنجشنبه، واردات سالانه 12 میلیارد دلار محصولات نفتی،نوآوری تولید موتورهای درون سوز با قابلیت سوخت پاک و نصب آنالایزرهای آنلاین بر خروجی دودکش های پالایشگاه تهران از جمله مهم ترین رویدادهای نفتی در هفته گذشته بود

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اتفاقات مهمی که در عرصه نفت و گاز و پتروشيمي در طی 6 روز گذشته در این حوزه منتشر جریان ساز بوده در این گزارش به این عنواین پرداخته می شود.


رییس سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به اينکه سالانه 12 میلیارد دلار محصولات نفتی وارد کشور می‌شود گفت: بزرگ‌ بودن دولت یکی از دلایل عقب‌ماندگی اقتصاد کشور است. باید اقتصاد به مردم واگذار شود.


نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ارکان کلیدی اقتصاد مقاومتی اقتصاد مبتنی برتولید و نوآوری علمی است که با بکارگیری روشهای عاقلانه از آن در مدت زمان کوتاه به یک کشور اقتصادی بزرگ و قابل رقابت با اقتصادهای جهان تبدیل خواهیم شد.

دبیر علمی همایش نفت و توسعه اقتصادی گفت: براي رهايي از اقتصادي متکي به درآمدهاي نفت ایجاد حساب و صندوقی توسعه ملي است که بستر را براي سرمايه گذاري و توسعه اقتصادي کشور فراهم مي کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:رشد ایران به طور متوسط سالانه 5 درصد بوده است به این معنی که با وجود تغییر دولت با رفتارهای سیاسی متفاوت عملکرد اقتصادی یکسان بوده است که این نیازمند انقلاب و اقتصاد مقاومتی است.

قیمت 13سنتی خوراک پتروشیمی‌ها در ایران جزء پایین‌ترین قیمت خوراک در منطقه و جهان است.

مقوله تهدید در مقابل نظام ما یک مفهوم پایدار است چون در برابر نظام سلطه قرار دارد و این رویارویی با رویکرد حفظ استقلال کشور ادامه دارد.

آنالایزرهای آنلاین بر خروجی دودکش ها برای نخستین بار در میان شرکت های پالاشی در پالایشگاه تهران نصب می شود.

پژوهشگاه صنعت نفت در راستاي توسعه فناوري هاي جديد سوختي کنسرسيومي در حوزه هاي کاتاليست و روغن با حضور مديران عامل گروه صنعتي ايران، گروه خودرو سازي سايپا تشکيل داد.

توزيع سوخت روند مطلوبي دارد و مشکل توزيع سي ان جي که در دوره تشديد سرما با افت فشار روبرو بود ، برطرف شده است.

رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور با تاکید بر اینکه تاکنون سناریوهای قیمتی و ساز و کار عرضه بنزین به جایگاهداران اعلام نشده است، تصریح کرد: با این وجود، شنیده های جایگاهداران هم از افزایش قیمت بنزین به 700 و 1050 تومان حکایت دارد.

معاون فناوري و روابط بين الملل پژوهشگاه صنعت نفت گفت: توسعه تكنولوژي بهینه سازی مصرف سوخت در صنعت نفت و خودرو سازي نيازمند سرمايه گذاري است كه اين امر مهم نياز به همت همگاني و توسعه پايدار دارد.

دبير همايش هشتمين كنفرانس بين المللي موتورهاي درون سوز و نفت گفت: در اين همايش بيش از 187 مقاله ارايه شده كه از بين آنها 107 مقاله پذیرفته شده است.

رئیس هشتمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت بر لزوم همکاری با پالایشگران برای بهبود کیفت سوختهای نفتی و روغنهای معدنی به موازات توسعه به کار گیری سوخت سبز و همچنین رواج دادن استفاده از سوخت‌های زیستی و ترکیبی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: هیچ صحبتی تا این لحظه در مورد نهایی شدن زمان افزایش قیمت بنزین نشنیده ام و اینکه عنوان شده از اول اسفند بنزین گران می شود شایعه است. اما از طرف دیگر رئیس انجمن جایگاهداران از افزایش قیمت بنزین از روز پنج شنبه خبر داد.

معاون فناوری روابط بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت گفت: ارتقا و نوآوری در تولید موتورهای درون سوز با قابلیت بهرمندی از سوخت‌های پاک با راندمان در کاهش اتلاف انرژی در بهبود مصرف سوخت ضروری است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی بر لزوم ایجاد تعادل در قیمت خوراک پتروشیمی تاکيد کرد و گفت: تعیین قیمت گاز برای پتروشیمی مبنای خاصی در منطقه ندارد و فقط کشور ما باید با کشور قطر که از گاز برای سرمایه گذاری استفاده می‌کند هماهنگ شود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایمن زلزله سدید گفت: اين شرکت در راستاي کاهش تلفات ناشي از زلزله در جايگاههاي سوخت و مراکز پالايشگاهي و پتروشيمي براي تخستين بار در کشور موفق به دستگاه کنترل جريان گاز در ایستگاه‌های تقلیل فشار شد.

ابراهیمی مقدم با اشاره به اینکه هم اکنون ایمنی جایگاه های CNG کشور وارد اتاق بحران شده است،گفت: تاکنون هیچ یک از دستگاه های اجرایی حتی استانداردهای ایمنی یک جایگاهCNG را تائید نکرده و درشرایط فعلی یک جایگاه استانداردCNG در ایران وجود ندارد.

سخنگوي شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي ايران گفت: هم اکنون در بيش از 70 درصد جايگاههاي تهران بنزين پاک توزيع مي شود اميدواريم تا پايان هفته توزيع اين نوع سوخت در سطح کلانشهر گسترش پيدا کند.

رئيس اداره ايمني بهداشت محيط و پدافند غيرعامل شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي ايران گفت: هم اکنون طرح کهاب با هدف کاهش تبخير بنزين، جلوگيري از انتشار و کنترل بخار بنزين در سه فاز تجهيز جايگاهها، نفتکش هاي حمل زميني فرآورده‌ و انبارهاي نفت اجرا مي شود.

همزمان با سيزدهمين نمايشگاه بين المللي محيط زيست (IRAN ENVIRO 2014) از كتاب قوانين و مقررات زيست محيطي مرتبط با صنعت نفت براي سهولت کاربران در اين صنعت رونمايي شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار