فيلم‌هاي برنده اسکار روي آنتن شبكه چهار

شبكه چهار سيما در نوروز 93 منتخبي از فيلم هاي روز دنيا از جمله "جاذبه"، "قطار شب به ليسبون" و "عشق قديمي آقاي مورگان" را پخش مي‌كند.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران مرد يخي، مجهول، قطار شب به ليسبون، فراموشي، عشق قديمي آقاي مورگان، سرزمين موعود، چراغ هاي قرمز، جاذبه، پادشاه سرزمين شيطان، بالاترين پيشنهاد، ايزابل گمشده و اطلس ابري نام فيلم هاي شبكه چهار سيما در نوروز 93 است كه شرح كامل آن در ادامه مي آيد:
 
**مرد يخي (The iceman)
 
اين فيلم سينمايي به كارگرداني آريل ورومن در سال 2012 و محصول امريكاست.
 
در اين فيلم مايكل شانون و كريس ايوان ايفاي نقش كرده اند.
 
اين داستان ريچارد كوكلينسكي جاني فراري است. ريچارد سالهاي سال است دست از خلافكاري كشيده اما به دليل بيكاري مجبور مي شود دوباره به يك تيم جنايتكار بپيوندد. اما مدتي را با آنها همكاري مي كند تا اينكه آنها او را اخراج مي كنند. ريچارد حالا مي‌خواهد از تمام اين افراد انتقام بگيرد لذا با همكاران سابق خود درگير شده و بسياري را به قتل مي رساند. بالاخره پليس او را در سال 1986 دستگير، دادگاهي و زنداني مي‌كند.
 
**مجهول (The Body)
 
اين فيلم سينمايي به كارگرداني اوريول پائولو ساخته شده است.
 
فيلم با بازي جوز ه كورنادو و هوگو سيلوا محصول سال 2012 اسپانياست.
 
در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: همسر مرد ثروتمندي كشته شده است و پليس به دنبال كشف ماجراست كه ناگهان جسد از سردخانه دزديده مي شود. پليس پس از تحقيقات گسترده متوجه مي شود اين مرد خودش زنش را كشته و براي پنهان كردن سر نخ جنايت جسد را دزديده است. سر بازرس پليس همچنين مي فهمد كه همين مرد سال ها پيش در يك تصادف باعث مرگ زنش شده است لذا سر بازرس تمام تلاش خود را مي كند تا بالاخره موفق مي شود اين مرد را به جرم قتل همسرش و سرقت جسد از سردخانه دستگير كند.
 
**قطار شب به ليسبون (Night Train to Lisbon)
 
بيل آگوست در سال 2013 اين ملودرام را كارگرداني كرده و ريموند گريگوريوس و آمادئو پرادو در آن ايفاي نقش كرده اند. اين فيلم محصول مشترك كشورهاي آلمان، سوئيس و پرتغال است.
 
داستان قطار شبانه ليسبون درباره معلمي است كه در اثر آشنايي با يك كتاب قديمي، كنجكاو مي‌شود درباره نويسنده‌اش بهتر بداند و از اين رو براي تحقيق بيشتر، تدريس را‌‌ رها مي‌كند و از سوييس عازم پرتغال، زادگاه نويسنده مرموز مي‌شود و در آنجا در گفت‌و‌گو با آدم‌هايي كه با نويسنده برخورد داشته‌اند، رفته رفته متوجه حقايقي جالب درباره نويسنده كه زماني عضو گروه زيرزميني مقاومت عليه نظام ديكتاتوري اين كشور در زمان حكومت آنتونيو سالازار بوده و ماجراهايي پرفراز و نشيب در روابط خانوادگي، اعتقادات و حرفه پزشكي داشته است، مي‌شود. دانستن گذشته اين آدم، در روحيه معلم تأثيراتي محسوس مي‌گذارد و در نهايت معلم به كلاس درسش بازمي گردد. اين فيلم يك اقتباس ادبي برگرفته از رماني نوشته پاسكال مرسيه نويسنده سوييسي است.
 
**فراموشي (Oblivion)
 
فيلم سينمايي فراموشي  به كارگرداني جوزف كوسينسكي در سال 2013 در كشور امريكا ساخته شده است.
 
در اين فيلم اكشن علمي تخيلي تام كروز و مورگان فريمن ايفاي نقش كرده اند.
 
سال 2077 است. زمين به يك زباله داني متروك و باير تبديل شده است. اين امر نتيجه‌ي نبردي ميان انسان ها و موجودات فضايي است كه 60 سال قبل رخ داده است. بشريت جنگ را برده اما زمين را از دست داده است. حالا بازماندگان تلاش مي‌كنند زمين را احيا كنند ...
 
**عشق قديمي آقاي مورگان (Mr. Morgan"s Last Love)
 
اين ملودرام سينمايي در سال 2013 به كارگرداني ساندرا نتل بك ساخته شده و با ايفاي نقش مايكل كين و كلمنت پوزي محصول كشورهاي فرانسه، بلژيك، آلمان و آمريكاست.
 
مايكل كين استاد بازنشسته دانشگاه در رشته فلسفه است كه نتوانسته پس از سال ها خود را از افسردگي ناشي از مرگ همسرش نجات دهد. تا اينكه در يكي از روزها اتفاقي با يك زن بيوه فرانسوي آشنا مي شود و اين آشنايي او را دچار تغييرات  اساسي در طرز نگاه رخوت انگيزش به زندگي مي‌كند.
 
**سرزمين موعود (Promised land)
 
اين فيلم سينمايي با بازي مت ديمون و جان كراسينسكي محصول مشترك كشورهاي آمريكا و امارات در سال 2012 به كارگرداني گاس ون سنت است.
 
فيلم سرزمين موعود با شركت در جشنواره هاي مهم دنيا جوايز بسياري كسب كرده است. از جمله برنده جايزه ويژه هيئت داوران جشنواره بين المللي برلين و نامزد خرس طلايي همين جشنواره بوده است.
 
داستان درباره مرد فروشنده اي است كه در يك روستايي نزديك شهر زندگي مي كند او براي يك شركت گاز كار مي كند كه آزمايشاتي را براي آنها انجام مي دهد كه باعث يكسري تغييرات در زندگي او مي شود. او قصد دارد زمين هاي مردم روستايي را به نفع شركت بزرگ و چند مليتي خريداري كند اما بالاخره مردم روستا مقاومت كرده و اين كمپاني را شكست مي دهند.
 
**چراغ هاي قرمز (Red Lights)
 
اين فيلم با بازي رابرت دنيرو، سيليان مورفي، سيگورني ويور يك فيلم ماورائي محسوب مي شود كه توسط اسپانيا و آمريكا در سال 2012 به كارگرداني رودريگو كورتس ساخته شده است.
 
مارگاريت استاد روانشناسي دانشگاه، تمام دوران حيات علمي اش را صرف بررسي پروژه‌هاي تردستي و بررسي افرادي كه ادعا دارند با روح مردگان در ارتباط هستند؛ صرف كرده است. تام، استاد فيزيك دانشگاه نيز نظرش متمايل بدين دست امور بوده؛ با دستگاه‌هاي سنجشش كار را بر مارگاريت آسان و همراهي آن دو را ضروري مي كند.تام و مارگاريت چندين سال از عمرشان را صرف رسوا كردن فنون اين افراد مي كنند تا كساني را كه اين افراد اجير و مسحور خود كرده اند؛ بينا سازند و به مردم اثبات كنند كه آنچه بايد بدان پناه برند انسان ها نيستند و آنچه انسان ها نياز دارند بدان اعتقاد پيدا كنند و ايمان بياورند؛ استعداد انسان ها نخواهد بود.
 
**جاذبه (Gravity)
 
فيلم سينمايي جاذبه در رقابت هاي اسكار امسال توانست 8 جايزه در بخش هاي مختلف را از آن خود كند. اين فيلم علمي تخيلي با بازي اد هريس، جورج كلوني و سندرا بلوك به كارگرداني آلفونسو كوارون در سال 2013 ساخته شده و محصول امريكاست.
 
راين استون و مت كُوالسكي در ايستگاه فضايي در حال تعمير يك تلسكوپ و در حال پياده روي فضايي هستند كه در همين حين انفجاري باعث سرگرداني آن ها در فضا مي شود. تمام تجهيزات از بين رفته است و تمام همكاران آنها  مرده اند. آنها بايد خود را به يك سفينه سالم برسانند تا يك محفظه پرواز اضطراري خود را به سطح زمين برسانند. بالاخره راين استون با تلاش خودش و فداكاري همكارش موفق مي شود زنده به زمين برسد.
 
**پادشاه سرزمين شيطان (King of Devil"s Island)
 
اين فيلم سينمايي به كارگرداني ماريوس هولست در سال 2012 ساخته شده و بنجامين هلستاد و تروند نيلسن در اين فيلم نروژي ايفاي نقش كرده اند.
 
در زمستان سرد قرن 20 در نروژ تعدادي پسر بچه بزهكار 11 تا 17 ساله در سردترين نقطه در يك آسايشگاه دور افتاده زير دست مردي سختگير كار مي كنند. آنها در آنجا شرايط بسيار سختي را مي گذرانند و هر بار هر كدام قصد داشته فرار كنند موفق نمي شوند تا اينكه بالاخره يك روز يكي از پسرها براي فرار از سختگيري هاي جانشين آسايشگاه دل به دريا مي زند و در دريا غرق مي شود. همه بچه ها جانشين را مقصر مي دانند و دست به اعتراض مي زنند تا اينكه مدير آسايشگاه مجبور مي شود او را اخراج كند. اما پس از مدتي دوستان اين پسر بچه متوجه ميشوند اخراج جانشين موقتي بوده و او دوباره به آسايشگاه بازگشته است. آنها نمي توانند مقصر مرگ دوست خود را ببخشند لذا دست به شورش مي زنند و با ماموران آسايشگاه و سربازهاي مسلح درگير مي شوند. در نهايت شورش به پايان ميرسد و فقط يكي از دوستان اين پسر بچه موفق به فرار مي شود.
 
**بالاترين پيشنهاد (The Best Offer)
 
اين فيلم ايتاليايي به كارگرداني جوزپه تورناتوره ساخته شده و جفري راش، جيم استرجس و سيلويا هوكس در آن ايفاي نقش كرده اند.
 
موسيقي بالاترين پيشنهاد توسط انيو موريكونه ساخته شده و اين فيلم يهترين فيلم سال 2013 را در جوايز ديويد دي دوناتلو و روبان نقره‌اي ايتاليا (اسكار ايتاليا) از آن خود كرده است.
 
يك دلال بزرگ آثارهنري كلكسيون ارزشمندي را دور از چشم ديگران براي خود فراهم كرده است. او طي سال ها با كارشناسي هاي دروغين آثار هنري با ارزش ديگران را با كمترين قيمت خريداري كرده است. در اين را چند نفر از دوستانش نيز او را ياري كرده اند اما او سر آنها را نيز كلاه گذاشته است. تا اينكه پس از مدتي زن جواني وارد زندگي او شده و آنها به يكديگر علاقمند مي شوند. ناگهان در يكي از روزها متوجه مي شود تمام آثاري كه طي سال ها جمع آوري كرده همگي ناپديد شده اند و خبري هم از دختر نيست. بالاخره ماجرا روشن مي شود كه تمام اين ماجرا توطئه اي از طرف همدستانش بوده است. همدستاني كه سال هاي سال براي جمع آوري اين كلكسيون ارزشمند فريب اين مرد را خورده اند.آنها با يك نقشه حساب شده تمام آثار او را از دستش در مي آورند.
 
**ايزابل گمشده (ISABELLE_DISPARUE)
 
اين فيلم با بازي لاين رناورد و برنارد لي كوك محصول كشور فرانسه در سال 2011 به كارگرداني برنارد استورا است.
 
داستان درباره دختري در قرن نوزده فرانسه است كه مادرش در زمان تولد او مرده است و خاله اش او را بزرگ كرده است. اين دختر تنها وارث خانواده است و ناپديد شده است. حالا خاله اش به دنبال او مي گردد و كارآگاهي را استخدام مي كند تا ماجرا را كشف كند. كارآگاه به سر نخ هايي مي رسد و متوجه مي شود نامزد اين دختر مضنون اصلي است. نامزد دختر مردي عياش است و فقط به خاطر ثروت دختر قصد ازدواج با او را داشته است. اما وقتي دختر از اين ماجرا با خبر مي شود از ازدواج با او سر باز مي زند و در نهايت بر اثر درگيري با پسر كشته مي شود. نامزد دختر به قتل اعتراف مي كند و دستگير مي شود.
 
**اطلس ابري (Cloud Atlas)
 
تام هنكس، هالي بري، هيو گرانت، هوگو ويوينگ و جيم برادبنت در اين درام كه محصول آلمان، هنگ كنگ، سنگاپور و آمريكا در سال  2012 است، ايفاي نقش كرده اند.
 
كارگرداني اين اثر را تام تيكور برعهده داشته است.
 
اين فيلم  چندين داستان مختلف در بازه هاي زماني متفاوت را به تصوير مي كشد كه همگي آن بطور مستقيم به يكديگر مرتبط هستند. اولين داستان درباره يك برده است كه در سال 1849 بصورت مخفيانه وارد يك كشتي مي شود و در آنجا با يك حقوقدان به نام آدام كه مخالف برده داري آشنا مي شود و.. ، داستان ديگر مربوط به يك روزنامه نگار خانم به نام لويزا ري است كه در 1973 در شهر سان فرانسيسكوي آمريكا درگير مسائل يك نيروگاه و فسادهاي موجود در آن مي شود و زندگي اش به مخاطره مي افتد....يكي ديگر از داستان ها در سال 2012 اتفاق مي افتاد. اين داستان مربوط به يك ناشر كتاب به نام تيموتي كاوانديش است كه به نظر مي رسد آسايشگاه سالمندان مقصد نهايي او براي زندگي باشد ، اما وي هنوز كارهاي زيادي براي انجام دادن دارد و قصد ندارد به اين زودي ها در گوشه اي افتاده و منتظر مرگ باشد. داستان ديگر در سال 2144 اتفاق مي افتد. در اين سال ديگر خبري از برده داري سنتي نيست و بجاي آن با استفاده از مهندسي ژنتيك اقدام به ساخت كارگر براي فعاليت هاي توليدي ها مي كنند... آخرين داستان هم در سال 2321 رخ مي دهد كه در جريان آن يكي از آخرين بازماندگان تمدن پيشرفته انساني به نام مرونيمن از يك فرد محلي يعني  تام هنكس در خواست مي كند تا به او براي فرستادن يك پيام به فضا براي كمك گرفتن از آنها براي نجات نسل بشر كمك كند.


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: اسکار ، شبکه چهار ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار