مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت:‌ مذاکره امروز ما بیشتر حول نگرانی‌های ما در موضوع اسفناک سوریه و آینده افغانستان و چالش‌هایی در زمینه مواد مخدر و پتانسیل‌هایی که در مورد حقوق بشر وجود دارد، صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران کاترین اشتون مسئول سیاست  خارجه اتحادیه اروپا در نشست مشترک با محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان که صبح امروز(یکشنبه) در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: من و آقای ظریف اغلب با یکدیگر درباره مباحثی که در مذاکرات هسته‌ای داریم، ملاقات می‌کنیم،  اما این اولین باری است که به صورت دوجانبه با یکدیگر مذاکره می‌کنیم.  
 
وی ادامه داد: من به عنوان مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از شما به عنوان وزیر خارجه ایران به خاطر دعوتتان تشکر می‌کنم، مباحث مذاکره امروز ما بیشتر حول نگرانی‌های ما در موضوع اسفناک سوریه و آینده افغانستان و چالش‌هایی در زمینه مواد مخدر و پتانسیل‌هایی که در مورد حقوق بشر وجود دارد، بود.
 
اشتون تصریح کرد: مناسبت بسیار مهمی است که در ایران باشم و در مورد موضوعات مختلف مذاکرات دو جانبه‌ای داشتیم، همچنین امروز در مورد مسائل هسته‌ای و وین صحبت‌هایی انجام شد.
 
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: مشتاق هستم که با آقای رئیس‌جمهور و دیگر مقامات ایرانی دیدار کنم، دیروز به ایران آمدم و این روز، روز بین‌المللی زنان بود و افتخار بزرگی است که با زنان ایرانی در مورد مسائلی که مربوط به زنان می‌شود صحبت کنم. 

اشتون در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر این‌که آیا حق غنی سازی ایران را به رسمیت می‌شناسید، اظهار داشت: من شما را ارجاع می‌دهم به توافق موقتی که دست پیدا کردیم که چه طور به جلو می‌رویم و چه نگرشی دارد.

وی ادامه داد: من، آقای ظریف و تیمش را به خاطر کاری که انجام می‌دهند تحسین می‌کنم،  4 سال است که با ایران در حال مذاکره هستیم و فکر می‌کنم به توافق بسیار مهمی دست پیدا کردیم ولی نه به اندازه رسیدن به یک توافق جامع. مذاکرات هسته‌ای ایران چالش‌ساز است اما با حمایت مردم ایران و هم چنین حمایت جامعه بین‌المللی از کاری که انجام می‌شود، می‌توانیم به یک موفقیت دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار