دلپريش، از اختصاص اعتبار به پروژه هاي مهم و اولويت دار در سال 1393 خبر داد و گفت: هم اكنون بيشتر مخازن به ويژه در مناطق نفت خيز جنوب در نيمه دوم عمر خود قرار دارند كه به منظور توليد صيانتي از اين ميدان ها به تزريق روزانه 180 ميليون مترمكعبي گاز نياز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عبدالمحمد دلپريش در چهارمين گردهمايي مديران توليد با اشاره به ابلاغ بودجه سال 1393، گفت: بر اساس برآوردهاي انجام شده، ميزان اعتبارات سرمايه اي در سال آينده نسبت به امسال تغيير قابل توجهي نمي كند از اين رو در سال آينده هم اعتبارات به سمت پروژه هاي مهم و اولويت دار سوق داده مي شود.

وي با اشاره به جو رواني مثبت ايجاد شده به منظور حركت به سمت جلو در دولت تدبير و اميد، گفت: گرچه محدوديت هاي ناشي از تحريم هاي بين المللي تغيير قابل توجهي نكرده است اما مي توان از همين انگيزه استفاده و زمينه براي حل معضلات را فراهم كرد.

در اولويت قرار گرفتن پروژه هاي نيمه تمام

مدير برنامه ريزي تلفيقي شركت ملي نفت ايران،  خواهان به اتمام رساندن پروژه هاي نيمه تمام (توسعه ميدان خشت، NGL 3300، ميدان هاي فروزان و رشادت، مخازن ذخيره سازي ميعانات گازي، واحد بهره برداري غرب كارون و مواردي از اين قبيل) شد و از شركت هاي تابعه نفت خواست كه در سال جديد تمركز خود را بر حل معضلات اين پروژه ها كه گاهي حتي به پيشرفت 99 درصدي هم رسيده اند، بگذارند.

دلپريش افزود: اجراي سامانه هاي فراگير از جمله سامانه اطلاعات بالادستي و سامانه اطلاعات كالا نيز از مواردي است كه بايد مورد توجه شركت هاي زيرمجموعه نفت قرار گيرد.

وي با تاكيد بر اهميت توليد صيانتي گفت: هم اكنون بيشتر مخازن به ويژه در مناطق نفت خيز جنوب در نيمه دوم عمر خود قرار دارند كه به منظور توليد صيانتي از اين ميدان ها به تزريق روزانه 180 ميليون مترمكعبي گاز نياز داريم كه بايد در اين زمينه توجه بيشتري شود.

دلپريش افزود: جلوگيري از سوزاندن گازهاي همراه نيز از مواردي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد به طوري كه بايد بتوانيم ظرف 2 سال آينده، جلوي سوختن گازي كه هم اكنون در مشعل هاي جزيره خارگ و در غرب كشور در دهلران در حال سوزانده شدن است را بگيريم.

تخصيص 7 ميليارد دلاري اعتبار به پروژه هاي نفت و گاز در سال 92

دلپريش با بيان اينكه در سال 1392، حدود 7 ميليارد دلار اعتبارات سرمايه اي به پروژه هاي فعال نفت و گاز تخصيص داده شد، افزود: خوشبختانه با وجود محدوديت ها، برنامه توليد به خوبي اجرا شده و بخشي از طرح هاي مهم و اولويت دار به ثمر نشسته است.

مدير برنامه ريزي تلفيقي شركت ملي نفت ايران افزود: در سال جديد نيز بايد با همان سياست و روحيه سال 1392 حركت كنيم و احتياط را از دست ندهيم.

دلپريش با بيان اينكه شركت ملي نفت ايران امسال تنها از تسهيلات صندوق توسعه ملي و بخشي از صندوق انرژي بانك ملت استفاده كرده است، اظهار اميدواري كرد كه اين شركت در سال آينده بتواند از تمام تسهيلاتي كه در بودجه پيش بيني شده است، استفاده كند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مخازن ، اعتبار ، نفت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار