حسینی صدر گفت: یکی از اهداف قانون هدفمندی یارانه‌ها این است که درآمد به وجود آمده از محل صرفه جویی در این منابع را صرف پروژه‌های عمرانی و تأمین اجتماعی جامعه نکنیم.

مؤید حسینی صدر نماینده خوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: در حال حاضر قیمت‌های انرژی در کشور ما از تمام همسایگان پایین‌تر بوده و این پایین بودن قیمت، باعث شده که مصرف انرژی در کشور ما 2 برابر میانگین مصرف جهانی باشد. به عنوان مثال، اگر نفت و گاز  و بنزین،‌گازوئیل، نفت کوه و برق که در ایران مصرف می‌شود، معادل گازوئیل در نظر بگیریم، هر روز در ایران حدود 270 میلیون لیتر سوخت مصرف می‌شود که نسبت به جمعیت بسیار زیاد است.
 
وی تصریح کرد: باید فکری به حال این هدف رفت انرژی کرد و درآمد به وجود آمده از محل صرفه‌جویی در این منابع را صرف پروژه‌های عمرانی و تأمین اجتماعی جامعه بکنیم که این یکی از اهداف قانون هدفمندی یارانه‌هاست، به هر حال وضعیت مصرف کنونی قابل قبول نیست.
 
این نماینده مجلس افزود: پایین بودن قیمت حامل‌های انرژی باعث شده که ماشین آلات پرمصرف صنعتی هم چنان به کار گرفته شوند و در صورت منطقی کردن قیمت حامل‌های انرژی باعث نوسازی این ماشین آلات پرمصرف، جلوگیری از قاچاق، مصرف بی‌رویه و رانت می‌شود.
 
وی در پایان گفت: باید در این اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، فشار به افراد آسیب پذیر و بخش‌های کشاورزی و صنعتی مدنظر باشد و دولت می‌تواند با کمک به بخش صنعت و کشاورزی جهت جایگزینی ماشین آلات مدرن و کم مصرف این دو بخش را در انعطاف پذیری این افزایش قیمت‌ها یاری کند.
انتهای پیام/
 
برچسب ها: عمران ، صنایع ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار