مهم‌ترین عناوین خبری حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران در مهر ماه سالی که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترين اخبار مهر ماه 1392 در اين حوزه به‌ شرح زير است:


امضاء سند همكاري‌هاي دفاعي ميان ايران و عراق


سردار سرتيپ پاسدار دكتر حسين دهقان وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران و دكتر سعدون الدليمي وزير دفاع جمهوري عراق در پايان دور دوم مذاكرات خود، سند همكاري‌هاي دفاعي ميان دو كشور را امضاء كردند.


نرمش در مقابل آمریکا محال است/ سازش از موضع ضعف یعنی شکست


امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکایی‌ها بدانند تا وقتی که ادبیات تهدید وجود دارد و تا زمانی که سایه رهبر معظم انقلاب اسلامي بر سر ما است، نرمش در مقابل آمریکا محال است.


ساخت پهپاد شاهد 129 امنیت جای جای ایران اسلامی را در پی دارد/ ساخت RQ170 ايراني

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه پهپاد رزمی شاهد 129 از ایده تا تولید کاملا ایرانی است، گفت: سپاهیان و بسیجیان دانشمند این مرز و بوم با جهادی علمی استراتژیک‌ترین پرنده بدون سرنشین ایرانی را ساختند که رونمایی از آن دهان حیرت ابرقدرت‌ها را باز خواهد گذاشت.


سردار وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی شد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی طی حکمی سردار احمد وحیدی را به عنوان رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی منصوب کرد.


نجات دو فروند قایق‌ یمنی در دریای سرخ توسط ناوگروه دریایی ارتش + لينک فيلم

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: دو فروند قایق صیادی یمنی که در دریای سرخ مورد تعرض دزدان دریایی قرار گرفته بود توسط ناو گروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نجات یافتند.


نظر متفاوت امام(ره) با برخي از مسئولان درباره پايان جنگ/ رهبري از چه زماني "چفیه" به دوش انداختند


از نظر سیاسی و مدیریتی جنگ دو نگاه وجود داشت؛ یکی نگاه حضرت امام بود که می‌گفت جنگ تا تنبیه متجاوز باید ادامه پیدا کند. نگاه دیگری که در بین برخی از مسولین کشور وجود داشت این بود که باید زودتر جنگ را تمام کرد چون فشار اقتصادی زیادی در کشور وجود دارد. به همین دلیل به ما می گفتند یک عملیات موفق انجام دهید تا بتوانیم زودتر سر میز مذاکره جنگ را تمام نکنیم. این نگاهی بود که نظر قطعی حضرت امام نبود و یک مقدار بر سر آن اختلاف بود. درست مثل امروز که دیدگاه حضرت آقا با برخی از مسولین یک مقدار متفاوت است.


نخستين تصاویر از پهپاد موشک‌انداز "شاهد ۱۲۹"


دقت در هدف‌گیری با شعاع عملیاتی يك هزار و 700 کیلومتر و 24 ساعت مداومت پروازی با یک بار سوختگیری از ویژگی‌های پهپاد شاهد 129 است و هر فرودگاهی می تواند محل نشست و برخاست اين پهپاد باشد؛ شاهد ۱۲۹ قدرت مراقبت از شعاع ۲۰۰ کیلومتری خود را دارد.


جدیدترین پهپاد نیروی زمینی ارتش با نام "یسیر" رونمایی شد + تصاویر

پهپاد یسیر نیروی زمینی ارتش که از قابلیت پروازی بسیار بالایی برخوردار است، صبح امروز با حضور فرمانده نزاجا در یگان پهپاد پرندک رونمایی شد.


تولید پهپاد انتحاری "رعد 85" در نیروی زمینی ارتش


فرمانده نیروی زمینی ارتش از تولید جدیدترین پهپاد انتحاری این نیرو با نام "رعد 85" خبر داد.


فرمانده نیروی دریایی عراق با دریادار فدوی دیدار کرد

فرمانده نیروی دریایی عراق با فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران دیدار و گفتگو کرد.


پهپاد "شاهد 129" در خط تولید انبوه قرار گرفت

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: هم‌اکنون دو فروند از پهپاد "شاهد 129" تولید شده و تعداد بسیاری از این پهپاد نیز در خط تولید انبوه قرار دارد.


ساخت جدیدترین موشک‌های برد بلند هوا به هوا با نام "مقصود"

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در زمینه "موشک‌های هوا به هوا" "پروژه فکور" که مربوط به "موشک‌های میان‌بر" می‌شود به نتیجه رسیده و "پروژه مقصود" نیز که به "موشک‌های برد بلند" اختصاص دارد در دست اقدام است که در آینده‌ای نزدیک این پروژه نیز به سرانجام خواهد رسید.


خشم نتانياهو نشانه نفوذ سياسي ايران در عرصه بين‌المللي است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در واكنش به اظهارات اخير بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي گفت: واكنش خشم آلود و اظهارات جنگ طلبانه اخير نتانياهو نشان از موفقيت سياسي و نفوذ جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين‌المللي دارد.




کارکرد اصلی وزارت دفاع تولید قدرت دفاعی در حوزه سخت و نرم است

وزیر دفاع گفت: جایگاه نیروهای مسلح ما در عرصه داخلی و خارجی و عقبه استراتژیک آنها که ملت بزرگ ایران اسلامی است، جامعه ما را از تهدیدات مصون خواهد کرد.


دیدار و گفتگوی فرمانده نیروی دریایی نامیبیا با امیر سیاری


فرمانده نیروی دریایی نامیبیا در راس یک هیات نظامی با امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.


نجات کشتی گازبر ایرانی از دست دزدان دریایی در خلیج عدن

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: دزدان دریایی که با حملات متعدد و سنگین سعی در ربودن یک فروند کشتی گازبر ایرانی را داشتند با حضور ناوگروه این نیرو باز هم ناکام ماندند.


گشت‌زنی ناوگروه‌های نيروي دريايي در 3000 کیلومتري ایران/ پاسخ هر کشور متجاوز به حریم آب‌های ایران را می‌دهیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به گشت‌زنی ناوگروه‌های این نیرو در سه هزار کیلومتر دورتر از مرزهای ایران گفت: ناوگروه‌های ارتش ایران اکنون در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب در حال گشت‌زنی هستند.




استراتژی آمریکا برای تشکیل خاورمیانه جدید با شکست مواجه شده است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: استراتژی آمریکا در جنوب غرب آسیا برای تشکیل خاورمیانه جدید با شکست مواجه شده است.



بُرد موشک‌های دور برد سپاه پاسداران ۲۰۰۰ کیلومتر است

در پی انتشار نادرست بخشی از سخنان فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد توسط رسانه‌ها، روابط عمومی این نیرو اطلاعیه‌ای صادر کرد.


ایران اسلامی مقتدرتر از همیشه برتارک جهان می‌درخشد


فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه انقلاب ما امروز در اوج خود قرار دارد، گفت: برغم تمام دشمنی‌های اسلام ستیزان و در رأس آنها اسرائیل غاصب، ایران اسلامی مقتدرتر از همیشه بر تارک جهان می‌درخشد و پیام خود را جهان صادر کرده است.


آمریکا از فرصت طلايي دیپلماسی ایران استفاده کند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز دیپلماسی عقلانی و مثبت ایران بایستی برگ برنده اوباما در معادلات داخلی و بین‌المللی به خصوص در آفریقا و آسیا باشد.




تعداد شهدای درگیری بانه به 6 نفر رسید

یکی از دو مجروح درگیری هفدهم مرداد سپاه بانه با گروه‌های ضدانقلاب، در بیمارستان بعثت سنندج به شهادت رسید.


انتقاد سردار جزایری از رویکردها و سیاست های دوگانه آمریکا در قبال القاعده


معاون ستاد کل نیروهای مسلح با انتقاد از سیاست‌های دوگانه غرب در برخورد با تروریسم گفت: آمریکا از یک طرف القاعده را به سلاح مجهز می‌کند و از طرف دیگر اعضای آن را به قتلگاه می‌فرستد.


دیدار فرمانده نیروی هوایی روسیه با امیر اسماعیلی

فرمانده نیروی هوایی روسیه، صبح امروز با فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) دیدار و گفتگو کرد.


سپاه 11 عملیات انتحاری را کشف و خنثی کرد/ انتقاد از برخی اظهارنظرها در خصوص مواضع امام(ره) درباره آمریکا


فرمانده کل سپاه گفت: در سال جاری گروهک‌های معاند انقلاب قصد داشتند عملیات‌های گسترده‌ای را در منطقه جنوب شرق کشور شکل دهند که به برکت تفکر و وجود شهدای وحدت 11 عملیات انتحاری کشف و خنثی شد.


فرمانده نیروی هوایی روسیه از دانشگاه شهید ستاری بازدید کرد


فرمانده نیروی هوایی روسیه، عصر امروز در جریان بازدید از دانشگاه هوایی شهید ستاری با حضور بر سر مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.


تحریم‌ها بر نیروی هوایی ارتش ایران هیچ تأثیری نداشته است

فرمانده نیروی هوایی فدراسیون روسیه گفت: توانمندی نیروی هوایی ارتش در ساخت قطعات و تجهیزات و بازآماد هواپیماها حاکی از آن است که تحریم‌ها هیچ تأثیری بر این نیرو نداشته است.




انتهای پیام/


برچسب ها: ارتش ، سپاه ، بسیج ، امنیت ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
ممنون بابت خبر دستون درد نکنه
آخرین اخبار