رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد همچنان درباره تلاش ها برای پیدا شدن راه حلی سیاسی از طریق گفتگو برای اوکراین امیدوار است و اروپا در این خصوص خواستار رویارویی نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، "خوزه مانوئل باروسو" رئیس کمیسیون اروپا شنبه در آتن اعلام کرد همچنان درباره تلاش‌ها برای پیدا شدن راه حلی سیاسی از طریق گفتگو برای اوکراین امیدوار است و اروپا در این خصوص خواستار رویارویی نیست.

باروسو که در آتن در ششمین نشست مناطق و شهرها شرکت کرده است حدود 10 بار کلمه صلح را در سخنان خود تکرار کرد و توضیح داد «» هدف اتحادیه اروپا برای اوکراین بسیار روشن است : صلح ، ثبات و رفاه .»

وی اطمینان داد:« ما هیچ بلند پروازی در خصوص اوکراین نداریم. ما تلاش می کنیم به شرکای روس خود بفهمانیم که مشارکت با اتحادیه اروپا علیه روسیه نیست.»

باروسو تاکید کرد:«ما در خصوص اوکراین خواستار رویارویی نیستیم.»

رئیس کمیسیون اروپا افزود:«آنچه ما نیاز داریم صلح ، صلح منطقه ای و صلح قاره ای و صلح جهانی است.»

وی افزود:« به این سبب ، من همچنان امیدوارم تا تلاشی برای دستیابی به راه حلی صلح آمیز از طریق گفتگو انجام شود و این تلاش شامل دولت اوکراین نیز خواهد شد.»

باروسو همچنین گفت :« صلح ارزشمندترین چیز در اروپا است .»

،اتحادیه اروپا این هفته متعهد شد به اوکراین که در آستانه ورشکستگی است 11 میلیارد دلار کمک کند و پنجشنبه تصمیم گرفت پیش از انتخابات 25 مه در این کشور بخش سیاسی توافقنامه با کیف را امضا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار