در حال حاضر ضريب نيروي انساني به تخت در استانداردهاي جهاني دو و هفت دهم درصد است، این ميزان در مراکز درماني کشور و دانشگاه علوم پزشکي مشهد یک بوده که بسيار پايين تر از شرايط ايده‌ آل است.

جواد محمودي مدير پرستاري دانشگاه علوم پزشکي مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: هر چند در سالهاي اخير اقدامات مهم و موثري در راستاي افزايش نيرو به ويژه در بخش کادر پرستاري مراکز درماني در کشور و به ويژه در دانشگاه علوم پزشکي مشهد صورت گرفته اما همچنان کمبود کادر نيروي انساني در اين بخش يکي از مشکلاتي است که وجود دارد و هنوز نتوانستيم به ميانگين واحد و نزديک به استانداردهاي جهاني دست پيدا کنيم.

وی افزود: در حال حاضر ضريب نيروي انساني به تخت در استانداردهاي جهاني دو و هفت دهم درصد است، این ميزان در مراکز درماني کشور و دانشگاه علوم پزشکي مشهد یک بوده که بسيار پايين تر از شرايط ايده آل است. در حال حاضر 6 هزار و 400 تخت بيمارستاني در سطح مراکز درماني زير پوشش دانشگاه فعال است، براي اين تعداد تخت 4 هزار و 130 پرستار، 345 نفر تکنسين اتاق عمل، 371 نفر تکنسين هوشبري و 1480 نفر کمک بهيار در حال انجام وظيفه هستند.

مدير پرستاري دانشگاه علوم پزشکي مشهد اظهارکرد :در حال حاضر بحث کمبود نيرو، بيشتر در بخش پرستاري به ويژه کمبود نيروي مرد براي اجراي امور درماني در بخشهاي مردان و کمک بهيار است که اميدواريم با مساعدت رئيس دانشگاه و اطلاع وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي از شرايط بيمارستانهاي کشور، اين مشکل در سال 93 رفع شود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار