حاشیه‌های بیست و چهارمین نمایشگاه بهاره؛

از کمبود و خرابی دستگاه‌های خودپرداز تا نبود کیفیت و بالا بودن قیمت‌ها

در این گزارش حاشیه‌های بیست و چهارمین نمایشگاه بهاره بوستان ولایت و استقبال شهروندان از این نمایشگاه بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، نمایشگاه بهاره بوستان ولایت در روزهای پایانی حال و هوایی دیگری دارد ، بر تعداد غرفه‌های اصناف و غرفه‌های حاشیه‌ای افزوده شده ست.

عده‌ای دستفروش نیز در کنار نمایشگاه بهاره حضور دارند.

جمعیت زیادی از شهروندان به بیست و چهارمین نمایشگاه بهار  بوستان ولایت آمده‌اند تا کالاها و اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.

در سالن‌های نمایشگاه بهاره بوستان ولایت سیل عظیمی از جمعیت بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان دیده می‌شود.

درصد بسیاری از مراجعه کنندگان نمایشگاه بهاره به بسته‌های کالا و اقلام‌های مختلف و متنوع با لبخند رضایت بخش از سمت نمایشگاه به سمت خودروهای واقع در پارکینگ می‌روند و نمایشگاه را ترک می‌کنند.
 
همزمان بودن جشن نیکوکاری و نمایشگاه بهاره حال و هوای عجیبی را به بوستان ولایت داده است.

تردد و رفت و آمد شهروندان در جایگاه ویژه جشن نیکوکاری و نمایشگاه بهاره به وضوح دیده می‌شود.

در این بخش از گزارش به سراغ غرفه داران و فروشندگان نمایشگاه بهاره بوستان ولایت آمدیم تا نظرهای آنها را در خصوص استقبال شهروندان از این نمایشگاه جویا شویم.

گروهی ار غرفه داران و فروشندگان شکرخدارا به جای آوردند و از استقبال شهروندان رضایت داشتند.

برخی نیز رضایتمندی 80 درصدی یا 50 تا 60 درصد، 30 تا 40 درصد، 10 تا 20 درصد و کمتر از 10 درصد خود را از استقبال و خرید شهروندان اعلام کردند.

غرفه داران و فروشندگان بر این باورند که شهروندان به دلیل قدرت خرید پایین از تهیه اقلام مورد نیاز و خرید از نمایشگاه بهاره بوستان ولایت صرف نظر می‌کنند.

عده ای غرفه داران و فروشندگان نیز از چیدمان غرفه‌ها ناراحت بودند.

ایرج جانعلی زاده کارشناس نمایشگاه اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت در این باره گفت: براساس نظرسنجی از بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان نمایشگاه بهاره بوستان ولایت کیفیت و تنوع کالاها و اجناس و تنوع آن نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

امکانات رفاهی، سرویس بهداشتی، دسترسی آسان شهروندان به پارکینگ، نزدیک بودن پارکینگ، فضای مناسب محوطه پارکینگ و امکانات مناسب پارک خودرو از موارد مورد تایید شهروندان و مراجعه کنندگان نمایشگاه بهاره بوستان ولایت است.

استقرار چهار دستگاه عابر، جایگاه ویژه بانک توسعه تعاون، خودرو بانک دی، بازرسی مسئولان نمایشگاه بهاره در طول ساعت کار از نمایشگاه از اقدامات بیست و چهارمین نمایشگاه بهاره بوستان ولایت است.

از ساعت آغازین فعالیت نمایشگاه بهاره بوستان ولایت تا ساعت 19 در مقابل جایگاه‌های ویژه بانک توسعه تعاون و بان دی شهروندان در صف طولانی و طویل در انتظار دریافت وجه مورد نیاز خود به سر می‌برند.

به جمع آنها رفتیم و علت طولانی بودن این صف را از انها جویا شدیم.

از کودکان نوجوانان، جوانان، بانوان، آقایان گرفته تا میانسالان و سالمندان در این صف طولانی در انتظار دریافت وجه مورد نیاز خود بودند.

آنها بر این باور بودند که غرفه‌های نمایشگاه بهاره بوستان ولایت فاقد دستگاه‌های خودپرداز است و برخی از غرفه داران هم که دستگاه خودپرداز دارند یا خراب اند یا وجه مورد نیاز آنها را جواب گو نیستنند و یا اصلا وجه در دستگاه‌های خودپرداز نیست.

برخی از شهروندان و مراجعه کنندگان به نمایشگاه بهاره نیز با مشاهده صف طولانی جایگاه‌های بانک منصرف شدند و آن محل را ترک کردند.

در میان شهروندان رفتیم و نظر آنها را در خصوص امکانات نمایشگاه بهاره بوستان ولایت جویا شدیم. از کمبود امکانات سرویس‌های بهداشتی، کمبود دستگاه‌های خودپرداز، نبود کیفیت و بالا بودن قیمت بعضی از اقلام و کالاها گله‌مند بودند.

گروهی از شهروندان می گفتند: تنها سرویس بهداشتی موجود در بوستان‌ ولایت سرویس‌بهداشتی جنب نمازخانه است و سرویس‌های بهداشتی جنب قلعه شادی رأس ساعت 12ظهر بسته می‌شود.

غرفه‌داران، فروشندگان، مسئولان نمایشگاه بهاره بوستان ولایت، شهروندان مراجعه‌کنندگان نمایشگاه همه بر این باور بودند که در سال جاری به دلیل پایین بودن قدرت خرید شهروندان، زمان نامناسب برپایی نمایشگاه قبل از دریافت حقوق و یا کسب درآمد درصد بسیاری از اقشار مختلف مردم استقبال ودرصد خریداری شهروندان از نمایشگاه بهاره بوستان ولایت بسیار پایین است.

برخی از مسئولان نمایشگاه بهاره بوستان ولایت اشاره کردند: بیست و چهارمین نمایشگاه بهاره بوستان ولایت با رشد 10تا20 درصد در استقبال شهروندان و خریداری اقلام و کالاهای از نمایشگاه بهاره نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجه‌ای داشته است.


انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.