مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت بازدارندگی هسته‌ای این وزارتخانه محافظ نهایی آمریکاست و امنیت متحدان دور را نیز در برابر تجاوزگری منطقه‌ای تضمین می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی پنتاگون در مقاله ای به قلم امانی لیل (Amaani Lyle) نوشت:خانم "الین بان"، معاون دستیار وزیر دفاع در سیاست دفاع هسته ای و موشکی در نشست کمیته فرعی نیروهای راهبردی کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا گفت اهداف پنتاگون در زمینه نوسازی عمدتا از سال 2010 تغییری نکرده است و برخی اصلاحات قرار است در آینده نزدیک انجام گیرد. 

بان گفت یکی از این تغییرات درباره ساختار نیروی پیمان کاهش سلاح های راهبردی جدید است. وی در این باره گفت :«دولت در راستای اجرای محدودیت‌های تعیین شده در پیمان استارت جدید تا فوریه 2018  سرگرم بررسی چگونگی کاهش وسایل حمل راهبردی غیرمستقر است و ما تصمیم نهایی را درباره ساختار نیرو خواهیم گرفت و قبل از شروع سال مالی 2015 کنگره را از آن مطلع خواهیم ساخت.»

بان درباره فعالیت روسیه که به نظر می رسد با پیمان نیروهای هسته ای برد متوسط ناسازگار باشد ابراز نگرانی کرد و گفت :«ما این مسئله را با روسیه در میان گذاشته ایم. آنها پاسخی داده اند که برای ما قانع کننده نبود و ما به آن‌ها گفتیم که این مسئله تمام شده تلقی نمی شود.» 

بان در خصوص مسائل اخلاقی اخیر در نیروی هوایی و پرسنل هسته ای نیروی دریایی چاک هیگل وزیر دفاع در این خصوص هیئت های بررسی ویژه داخلی و خارجی تشکیل داده است. وی گفت :«این بررسی ها برای پیدا کردن مقصر نیست. اینها درباره شناسایی ، ارزیابی و اصلاح هرگونه نقص نظام مند که ما ممکن است کشف کنیم و استفاده از بهترین شیوه ها برای اجرای ماموریت هسته ای خود در کل نیروی هسته ای است.»

بان همچنین گفت گزارش «بازبینی دفاعی چهار سال یکبار 2014 » که اخیرا منتشر شده است نقش اصلی نیروهای هسته‌ای را در راهبرد پنتاگون روشن می سازد. 

وی گفت :«این نیروهای از توانایی ما برای اعمال قدرت از طریق برقراری ارتباط با دشمنان هسته ای بالقوه و اعلام این موضوع به آنها پشتیبانی می کنند که آنها نمی توانند با تشدید تنش راهی برای خروج از تجاوزگری متعارف ناکام خود بیابند. » بان افزود درخواست بودجه پنتاگون برای سال مالی 2015 از اهداف سیاست هسته ای این وزارتخانه که در بازبینی موضع هسته ای 2010 ،  در راهبرد استقرار هسته ای ژوئن 2013 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ، و در گزارش بازبینی دفاعی 4 سال یکبار 2014 ترسیم شده است پشتیبانی می کند. بان گزارش داد  در نتیجه ، مقامات پنتاگون به تلاش خود ادامه خواهند داد تا اطمینان حاصل کنند که دولت های کنونی و آینده از گزینه های مناسب برای بازدارندگی ، واکنش به طیف متنوعی از موقعیت ها و مدیریت آن‌ها ، از جمله چالش های بازدارندگی منطقه ای، برخوردارند. 

معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا گفت :«ما به همکاری نزدیک با متحدان خود ، که برخی از آنها در محیط‌هایی بسیار خطرناک زندگی می کنند ، ادامه می دهیم تا از اعتماد  مستمر به اهداف امنیت ملی مشترک خودمان ، از جمله اطمینان خاطر از تعهدات ما در زمینه بازدارندگی هسته ای گسترده اطمینان یابیم .»

بان گفت حفظ  ثلاثی هسته‌ای بمب افکن های راهبردی ، موشک های بالستیک قاره پیما و موشک های بالستیک پرتاب شونده از زیردریایی در حفظ یک نیروی امن ، ایمن و موثر نقش حیاتی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار