دیار کهن لرستان جلوه‌ای از زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری است که برتارک ایران زمین خودنمایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ؛ لرستان سرزمینی تاریخی با هزاران اثر باستانی و طبیعی، آبشارهای خروشان و کوه‌های سربه فلک کشیده است که از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق باستانی ایران نام برده می شود.

آثار و بناهای باستانی و تاریخی کشف شده در این استان متعلق به سه دوره پیش از تاریخ، دوره ایران باستان و دوره اسلامی هستند.

برخی ازاین آثار مانند نقوش و کنده کاری های داخل غارها و اشیا مفرغی و سفالینه ها، دارای قدمتی بیش از 40 هزار سال است که حکایت از تاریخ 40 هزار ساله زیست دراین دیار دارد.

بیش از 250 غارمسکونی و پناهگاه صخره ای نظیر غارهای پاسنگر گنجی قمری، یافته، غار کوگان ، گر ارجنه و غار شگفت انگیز کلماکره در نقاط مختلف لرستان، جلوه‌ای خاص و دیدنی به این دیار بخشیده است.

غارهای منقوش پیش از تاریخ مانند غار هومیان یک، هومیان دو، میر ملاس کوهدشت و دوشه بخش چگنی خرم آباد از دیگر جاذبه‌های منحصربفرد این دیار است.

بناهای تاریخی شگفت انگیز این استان همچون قلعه فلک الافلاک، پل شکسته، گرداب سنگی، سنگ نبشته و مناره آجری از دیگر بناهای تاریخی هستند که در خرم آباد مرکز استان لرستان از عهد ساسانی و پیش از آن در این سرزمین همچون نگینی درخشان زینت بخش چشمان رهگذران و مردم علاقه مند به تاریخ ایران زمین شده‌اند.

لرستان با داشتن آب و هوایی متنوع و چهار فصل دارای طبیعتی بسیار زیباست که بهره مندی از آبشارهای بکر و چشم نواز، بخشی از زیبایی‌های خدادادی دیار لرستان است که در دل کوههای سر به فلک کشیده استان، خودنمایی می‌کنند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: نگین ، جاذبه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.