بر طبق بررسی‌های انجام شده، ‌عادت‌های نامناسب زندگی نظیر استعمال دخانیات، پرهیز از خوردن صبحانه، پرخوری و کمبود خواب، موجب کاهش کارایی مغز بسیاری از افراد جامعه شده است.

حمید نجاری متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مغز انسان به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر الگوهای زندگی قرار دارد و در واقع عادت‌های نامناسب زندگی می‌تواند بر روی مغز، عوارض منفی بر جای گذارد. 

وی با بیان اینکه نوع غذا، آب و اکسیژن سه عامل مهم تاثیرگذار بر روی قدرت مغز است، افزود: برخی از عادات می‌توانند این سه عامل را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش کارایی و اثربخشی مغز و حتی بروز برخی از آسیب‌های مغزی شوند. 

نجاری تاکید کرد: بر طبق بررسی‌های انجام شده، عادت‌های نامناسب زندگی نظیر استعمال دخانیات، پرهیز از خوردن صبحانه، پرخوری و کمبود خواب، موجب کاهش کارایی مغز بسیاری از افراد جامعه شده است. 

وی یادآور شد: زندگی‌های شهرنشینی و عوارض آن به ویژه ترافیک و آلودگی هوا نیز از دیگر عوامل مرتبط با کاهش کارایی مغز بوده است. 

نجاری خاطرنشان کرد: در مقابل ورزش و غذای مناسب که می‌تواند موجب افزایش کارایی و سلامت مغز شود، متاسفانه کمتر مورد توجه افراد جامعه قرار می‌گیرد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: مغز ، ورزش ، زندگی ، آلودگی هوا ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.