"علی‌رضا ایرانمهر" گفت: مرزبندی‌ها در ادبیات به عنوان یک اشتباه سبب مصنوعی شدن نوشته‌ها می‌شود.

علیرضا ایرانمهر،‌ نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران، گفت: ‌ادبیات و مسائل فرهنگی نیاز به حمایت ندارند،‌ بهترین کار، رها کردن آن است تا خود مردم در خصوص آن تصمیم بگیرند.
 
وی ادامه داد: اگر نویسنده توانمند باشد، ‌می‌تواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد. نویسنده‌ توانمند و ناتوان را تاریخ، زمان و جامعه مشخص می‌کند.
 
ایرانمهر در خصوص ارتباط دوسویه‌ی داستان کوتاه و رمان بیان داشت: داستان کوتاه یکی از دو قطب اصلی جریان ادبیات مدرن است که از قرن 15 با گوگول شروع شده و تاکنون ادامه دارد.
 
ایرانمهر بیان کرد: هیچ نویسنده‌ای در جهان نیست که به اهمیت داستان کوتاه واقف نباشد، گاهی حتی رمان جدی‌تر از داستان کوتاه دانسته شد،‌ اما معتقدم هر دو کنار هم معنا پیدا می‌کنند.
 
وی افزود: نویسنده رمان قطعا توانایی نوشتن داستان کوتاه را ندارد اما فاصله این دو از هم زیاد نیست، برخی استعداد نوشتن داستان کوتاه و بعضی هم حوصله‌ی نوشتن رمان را ندارند اما نویسندگان بزرگ فراملیتی، در هر دو حوزه خوب می‌درخشند.
 
ایرانمهر در مورد چاپ و نشر عنوان کرد: ناشران جدی به چاپ و نشر هر دو حوزه می‌پردازند،‌ اما بیشتر ناشران به جنبه‌ی سرگرمی رمان توجه می‌کنند،‌ چون این گونه رمان‌ها بیشترین فروش را دارند.
 
این نویسنده بیان کرد: در ادبیات مرزبندی‌ها اشتباه است و باعث مصنوعی شدن نوشته‌ها می‌شود.
 
مرزبندی‌ها و ممیزی‌ها،‌ مانع نوشتن یک اثر نمی‌شود، نوشتن یک چشمه‌ی جوشان است،‌ جلوی این چشمه را نمی‌توان بست.
 
ایرانمهر خاطرنشان کرد: بهتر است به درستی از آثار بهره بگیریم،‌ چون این نوشته‌ها، تجربه‌های زندگی مدرن هستند و مهم این است که در ذهن‌ها، چگونه مرزهای خوب و بد را تعریف کنیم.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.