اولین دوره آموزشی – تخصصی مدیران ارشد آموزش و پرورش شهر تهران با عنوان " مدیریت آموزش و پرورش مبنی بر بنیاد کار"با حضور وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در تالار فرهنگ برگزار شد.

به گزارش  گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  علی اصغر فانی، وزیرآموزش و پرورش گفت: شهیدان رجایی و باهنر، الگوی مدیران آموزش و پرورش هستند.

وی "تیمی سازی در سطح مدیریت" را در چهارچوب سیاست های مطرح شده وزارتخانه، امری مهم و اساسی خواند و افزود: بدون خرد جمعی و مشارکت گروهی مدیران، اهداف و سیاست ها تحقق نمی یابد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دستوری نبودن کارها در آموزش و پرورش گفت: فرهنگ سازی باید بر مبنای دل و عقیده باشد.

وی با اشاره به تفکرات رهبران شوروی سابق و انقلابی که منجر به فروپاشی آن شد، گفت: تقریب نگرش ها در سازمان به معنای – عین هم فکر کردن-  نیست بلکه نزدیک کردن نظرات و جمع بندی آن و اتخاذ شیوة صحیح برای خلق ایده های درست است.

فانی لازمه تفویض اختیار در سازمان‌ها را امری ضروری توصیف کرد وگفت: چنانچه تضارب آراء در نشست های سازمانی به توانمند سازی نیروها بیانجامد، منجر به افزایش بهره وری می شود، از این رو، مدیریت آموزش و پرورش شهر تهران در آغاز کار است.

وی به بیان تفاوت گروه و تیم در رسیدن به اهداف مشترک پرداخت و گفت: با همدلی، هفکری و همکاری می‌توان به هم افزایی مثبت در تیم رسید  و اهمیت استفاده ازتجربیات مختلف، رهبری مشترک و مسئولیت طرفینی در رسیدن به « ساختار های تخت» را یادآور شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که « باید سیستم پاداش‌دهی، به تیم باشد نه فرد»گفت: اگر پاداشی به فرد داده شود  اعضای سازمان  به تعامل مناسب با هم نمی‌رسند و رقابتی شدن محیط سازمانی را از بین خواهد برد.


انتهاي‌پيام/
برچسب ها: آموزش ، وزیر ، مشارکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.