مهمترین مشخصه بازی‌های رایانه ای حالت جنگی داشتن آنهاست و اینکه شخص برای رفتن به مرحله بعد باید با نیروهای به اصلاح دشمن بجنگد استمرار چنین بازی‌ها باعث ایجاد حالت پرخاشگری در کودک می شود.

 محمد کلانتر کوشه روانشناس کودک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   با  هشدار به خانواده‌ها گفت: بسیاری از اوقات برایمان پیش آمده که از دست  کودکمان کلافه‌ایم و حوصله شان را نداریم خلاصه  با دو سه تا شیفت کاری توانایی بردن آنها به پارک  را نداریم ، بنابراین بهترین گزینه سر گرم کردن آنها با یک سی دی بازی رایانه‌ای است که به طور عجیبی توانایی  سرگرم کردن کودک به مدت حداقل پنج ساعت را دارد.
 
وی افزود: والدینی که از بازی‌های رایانه‌ای برای سرگرم کردن کودک خود استفاده می‌کنند باید منتظر عواقب خطرناک آن باشند.
 
وی ادامه داد: این بازی‌ها تصاویری را روی صحنه نمایش  می‌دهند که فرد باید به طور مکرر به آنها شلیک کند استمرار چنین بازی‌ها سبب ایجاد اختلال در کودک می‌شود و وی را  عصبی میکند.
 
کلانتر کوشه اضافه کرد: کودک در طی این بازی‌ها ساعت طولانی را در حالت ثابت قرار می‌گیرد که ادامه این روند باعث می‌شود کودک از سایر فعالیت‌های لازم برای رشد خوب عقب بماند و موجب تنبلی و افت تحصیلی کودک شود.
 
وی در پایان تاکید کرد: بازی‌های رایانه‌ای خشن علاوه بر تاثیرات مخربی که بر روان کودک می گذارد سبب نقص در ستون فقرات کودک می شود که در بلند مدت جسم کودک  به صورت نا متناسبی در می آید.
 
انتهای‌پیام/
برچسب ها: بازی ، ارتباط ، رایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار