عمده انتظار از مجلس این است که بتواند در راستای اهداف مربوط به اقتصاد مقاومتی درصد حوزه‌ها نقش آفرین باشد و رفتار مسئولین نیز باید به گونه‌ای باشد که منجر به حمایت از کارآفرینان برای برداشت موانع و آسیب‌های فرا رو باشد.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مجلس با اصلاح قوانین موجود و نظارت بر تصمیم گیری می‌تواند نقش عمده‌ای در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی داشته باشد گفت: مجلس به عنوان دستگاه قانون گذار با اصلاح قوانینی که مغایر با اهداف اقتصاد مقاومتی است. نقش بسزایی در این باره ایفا می‌کند.
 
وی گفت: عمده انتظار از مجلس این است که بتواند در راستای اهداف مربوط به اقتصاد مقاومتی در همه حوزه‌ها نقش آفرین باشد و مسئولان نیز به گونه‌ای عمل کنند که منجر بر حمایت و انگیزه همه کارآفرینان برای برداشت موانع و آسیب‌های فرارو شود.
 
وی افزود: مجلس در کمیسیون‌های مختلف با بررسی برنامه‌ها و اصلاح قوانین موجود و تصویب قوانین جدید برای بکارگیری از همه توانمندی‌های داخلی نقش مهمی به عهده دارد.
 
وی درباره اهمیت نقش مردم در پیشرفت اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: همه فعالیت برای این است که مردم بتوانند در این هدف ملی سهیم باشد. بنابراین مردم تعیین کننده‌ترین گزینه برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هستند و عمده مسائل تولید، توزیع و مصرف متوجه آنها است.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: دولت فقط بسترساز است و بازیگران اصلی همان مردم هستند که می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در آینده اقتصادی داشته باشند.
 
وی درباره تأثیر برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بر اقتصادی کنونی گفت:‌ به طور طبیعی ما در اقتصاد مقاومتی بر سر موضوع اصلی توجه داریم، حل مسائل معیشتی مردم، حل بحران کار و کوتاه شدن دست دشمنان خارجی در موضوع سیاست خارجی و تحریم‌ها.
 
وی در این خصوص ادامه داد: اقتصاد مقاومتی تعیین کننده‌ترین اقدام برای دفع حمله همه جانبه در حوزه‌ی اقتصادی ما است تا هم پاسخگوی نیازهای داخلی باشد و هم اهداف سیاست خارجی را بررسی می‌کند چرا که سیاست خارجی نیز باید در خدمت اقتصاد مقاومتی باشد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار