معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوين گفت: ۲۵ هزار هکتار از زمين‌هاي کشاورزي تاکستان به انگور اختصاص دارد، که حدود ۲ هزار هکتار از اين باغات به صورت دارابستي اداره مي‌شوند

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

مهدي طاهرخاني اظهار کرد: در اين راستا باغات استان بايد از حالت سنتي خارج شده و به شکل علمي مديريت شود.

وي با بيان اين مطلب که 25 هزار هکتار از زمين‌هاي کشاورزي تاکستان به انگور اختصاص دارد، گفت: حدود 2 هزار هکتار اين باغات انگور به صورت دارابستي اداره مي‌شوند که محصولات آنها با توجه به تسهيلات ارائه شده به شکل علمي برداشت مي‌گردد.

طاهرخاني تصريح کرد: رديف بودجه‌هاي خوبي بايد براي حمايت از کشاورزان در نظر گرفته شود تا آنان به صورت علمي در باغ‌هاي خويش سرمايه‌گذاري کنند که تحقق اين مهم نيازمند مساعدت و حمايت جدي سياست گذاران در حوزه بخش کشاورزي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است.

وي اظهار کرد: به ازاي هر 15 هکتار فقط 15 تن انگور در استان قزوين برداشت مي‌شود که در اين زمينه با ميانگين کشوري فاصله داريم، با توجه به ابلاغ سياست‌هاي مقام معظم رهبري درباره اقتصاد مقاومتي و ارز آور بودن محصول انگور، بايد مديريت مناسبي در اين حوزه صورت گيرد.

طاهرخاني با اشاره به شناسايي نزديک هزار نوع انگور در ايستگاه تحقيقاتي تاکستان گفت: انتقال توليد و برداشت خوب در سايه کشاورزي علمي محقق مي‌شود، چرا که استفاده از شيوه‌هاي سنتي در کشاورزي سبب هدررفت سرمايه ملي و زحمات کشاورزان مي‌گردد.

وي اظهار کرد: به پيشنهاد سردار نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور، مقرر شده است تا گروه‌هاي جهادي بسيج در جمع محصول انگور، شناسايي آفات محصول و معرفي سموم به کشاورزان کمک کنند تا بهره‌وري محصول آنان افزايش يابد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.