یک تحلیلگر ایرلندی گفت : روسیه برای تفوق یافتن در اوکراین در مقایسه با دولت‌های غربی راهکارهای نهان بیشتری در اختیار دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس‌تی‌وی، یک تحلیلگر ایرلندی گفت: روسیه برای تفوق یافتن در اوکراین در مقایسه با دولت‌های غربی راهکارهای نهان بیشتری در اختیار دارد.

 فینیان کانینگام در مقاله خود در پایگاه تلویزیونی پرس تی وی نوشت : بازی جدیدی آغاز شده و پوتین راهکارهای برتری برای رو کردن دارد و دستِ غرب ورشکسته در این بین خالی است.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به تامین سی و پنج درصد از گاز و نفت اروپا از سوی روسیه افزود :  دولت این کشور به خوبی از اهمیت امتیازش در این بازی آگاه است.

کانینگام افزود: بازی که واشنگتن و هم‌پیمانان غربی‌اش از دیرباز درگیر آن بودند و در آن،  یک طرف به نوعی قوانین را دور می‌زد به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد : مسکو در جایگاهی است که می‌تواند در صورت انجام هرگونه اقدام احمقانه از سوی اتحادیه اروپا در حمایت از دستورکار ابلهانه امریکا ضد روسیه درباره ناآرامی‌ها و خشونت اوکراین، با متوقف ساختن صادرات سوخت اروپای ورشکسته را به زانو درآورد.

کانینگام گفت:  ناآرامی‌های کنونی در اوکراین ابتدا با تحریک امریکا و اتحادیه اروپا بروز کرد.
این تحلیلگر سیاسی در پایان گفت : پوتین از دارا بودن حمایت جهانی در این مورد اطمینان دارد چرا که جهان به اندازه کافی تروریسم دولتی تحت امر امریکا، بی‌قانونی و اعلان جنگ بر ضد کشورهای دیگر به بهانه‌های ساختگی را تحمل کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار