شبکه تلویزیونی "الحره" گزارش داد: انتقادهای اعضای کنگره آمریکا از ایران پس از سفر نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن تشدید شده است و این افراد ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الحره، برخی از اعضای کنگره آمریکا در نشست کمیته امور خارجی موضع خصمانه خود از ایران را پنهان نکردند. جمهوری‌خواهان از دولت آمریکا به علت ارائه امتیازهای بیشتر به ایران در توافق با ایران انتقاد کردند.

این شبکه بخشی از سخنان "النا روس لتنن"، عضو جمهوری خواه کنگره، را پخش کرد که گفت: "من متن توافق‌نامه با ایران را مطالعه کردم. دلیلی نمی‌بینم که محرمانه بماند، مگر اینکه دولت آمریکا نخواهد آمریکایی ها از میزان امتیازهایی که در آن داده است مطلع شوند."

گزارشگر این شبکه افزود: دولت آمریکا فشارهای شدیدی بر قانونگذاران آمریکایی اعمال می کند تا تحریم‌های دیگری علیه ایران اعمال نکنند. با وجود این، برخی از اعضای کنگره اعلام کردند که نباید تحریم ها علیه ایران کاسته شود.

این شبکه بخشی از سخنان "تد دویچ"، نماینده دمکرات کنگره را پخش کرد که مدعی شد: باید به صراحت بگویم که تا زمانی که ایران به حمایت‌های خود از تروریسم(!) ادامه می‌دهد، کنگره تحریم ها را لغو نخواهد کرد.

گزارشگر این شبکه در ادامه افزود: جمهوری خواهان تلاش می کنند "هری رید"، رهبر دمکرات ها در سنا را ترغیب کنند تا بسته جدیدی از تحریم ها علیه ایران ارائه دهد، اما وی پافشاری می کند که زمان برای اعمال تحریم های جدید نامناسب است.

این شبکه بخشی از سخنان هری رید را پخش کرد که گفت: ما برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح اتمی و اعمال تحریم های جدید پافشاری می کنیم، اما سازمان ایپک با صدور بیانیه ای اعلام کرد زمان برای رای گیری درباره آن مناسب نیست. این مسائل را نباید با نگاه حزبی بررسی کرد.

گزارشگر این شبکه در ادامه افزود: انتقادها از ایران پس از سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به کنگره تشدید شده است. وی در این سفر با رهبران دمکرات و جمهوری خواه دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار