جوئیش تلگراف نوشت: رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا با نامه آیپک در سنا در مورد مذاکرات هسته ای با ایران مخالف است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی صهیونیستی جوئیش تلگراف در مقاله ای به قلم "رون کامپیز" نوشت: "کارل لوین" سناتور دموکرات از ایالت میشیگان و رئیس (یهودی) کمیته نیروهای مسلح سنا، نامه مربوط به ایران را که کمیته روابط عمومی اسرائیل و آمریکا موسوم به ایپک از آن حمایت کرده است و در مجلس سنا در حال جمع آوری امضا است امضا نخواهد کرد. اما قصد دارد نامه ای را که این کمیته در مجلس نمایندگان آمریکا منتشر کرده است امضا کند.

وی سه شنبه در یادداشتی به همکارانش گفت: دو نامه خطاب به رئیس جمهور در مورد مذاکرات هسته ای میان گروه پنج به علاوه یک و ایران در حال جمع آوری امضا است. یک نامه از طرف رابرت منندز و لیندسی گراهام، دو سناتور آمریکایی تهیه شده است و دیگری از طرف اریک کانتور، رهبر اکثریت جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا و ویپ استنی هویر، رهبر اقلیت دموکرات های در مجلس نمایندگان است.

وی افزود: از آن جایی که من متن نامه کانتور هویر را ترجیح می دهم، تصمیم گرفته ام نامه وی را با نام خود برای امضا در مجلس سنا پخش کنم.

جوئیش تلگراف افزود: وی علت این که این نامه را ترجیح می دهد بیان نکرد اما محتمل ترین دلیل آن این است که نمی خواهد وارد نتایج از پیش تعیین شده در مذاکرات با ایران شود. وی در ماه ژانویه نامه ای را امضا کرد که در آن با پیشنهادی که چنین مضمونی داشت مخالفت کرده بود. در هر دو نامه از باراک اوباما خواسته شده است اطمینان یابد که کنگره بر مذاکرات ایران نظارت کامل دارد. اما این دو نامه یک اختلاف اساسی با یکدیگر دارند و آن این است که متن نامه مجلس نمایندگان فقط به نظارت بر این مذاکرات اختصاص یافته است و در نسخه ای برای نتیجه مذاکرات هسته ای ایران پیچیده نشده است در حالی که ویژگی بخش دوم نامه ارسال شده به سنا فقط به این مسئله پرداخته شده است.

سناتور لوین در ادامه این یادداشت نوشت: همانطور که متوجه شدیم، کنفرانس ایپک با اعزام هزاران فعال به کنگره برای امضای این نامه ها به پایان رسید.
 
رد پایان این گزارش آمده است: دولت اوباما با مطالبات ذکر شده در نامه سنا که شامل مخالفت با حق غنی سازی  ایران و برچیدن راکتورهای فردو و اراک است مخالف نیست اما در مقابل تلاشهای کنگره برای دیکته کردن شرایط این مذاکرات مقاومت می کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار