سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی از رد تشکیل دولت یهودی اسرائیل از سوی فلسطینی‌ها خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری معا:"نبیل ابوردینه" شامگاه گذشته در سخنانی تاکید کرد:تشکیلات خودگردان فلسطین مطالبه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل را در مورد به رسمیت شناخته شدن دولت یهودی رد می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه این مطالبه از نظر فلسطین و جهان عرب مردود است گفت:تنها هدف "نتانیاهو" به شکست کشاندن تلاش‌های آمریکا در رابطه با مذاکرات سازش و گریختن از توافق صلح فراگیر و عادلانه است.

"ابوردینه" همچنین گفت:اظهارات نخست وزیر اسرائیل در اجلاس آیپک در خصوص مذاکرات سازش چیز جدیدی نداشت و موضع فلسطین هم در این رابطه واضح و براساس تشکیل کشور مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس شرقی است.

در همین حال نبیل شعث عضو کمیته اجرائی سازمان آزادی بخش فلسطین و از مهمترین نمایندگان فلسطینیان در مذاکرات صلح با اسرائیل در واکنش به سخنان نتانیاهو در نشست "ایپک" گفت : سخنان نتانیاهو در نشست آیپک اعلام یک جانبه رسمی از سوی اسرائیل مبنی بر پایان مذاکرات صلح بود.

نبیل شعث در گفتگو با خبرگزاری "فرانس پرس" اعلام کرد : نتانیاهو به وضوح با این سخنانش ، تمامی قوانین و قواعد صلح و مذاکرات نهایی که ما با دولت آمریکا برسر آن توافق نمودیم که شامل حل مسائل مرزها و پناهندگان و شهرک‌ سازی ها می‌شود را رد نموده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار