قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری یاد و خاطره شهدا و سالگرد تاسیس بنیاد شهید در 22 اسفند ماه گفت: امسال تمام دستگاه‌های اجرایی در بزرگداشت یاد و خاطره شهدا با یکدیگر همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار انصاری با بیان اینکه در سال 83 شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد که 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز شهدا نامیده شود.
 
وی ادامه داد: برای اولین بار با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در حد شرایط و امکانات خود روز 22 اسفند را به عنوان روز شهدا و تجلیل از فجرآفرینان گرامی می‌داریم.
 
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با معرفی برخی از برنامه های این روز گفت: مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست بنابراین ما در این ایام برنامه‌هایی را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طراحی و اجرا می‌کنیم.
 
سردار انصاری ادامه داد: این برنامه‌ها از طریق سخنرانی در سه پایگاه مسجد، مدرسه و دانشگاه با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: دیدار از 22 هزار خانواده شهید در قالب طرح سپاس از فجرآفرینان با حضور معتمدین معین در سراسر کشور از جمله این برنامه‌ها است.
 
سردار انصاری گفت: تجلیل از عوامل سینمایی "شیار 143"، برگزاری همایش پیام آوران ایثار، تربیت 2 هزار و 200 راوی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان از جمله دیگر برنامه‌های بنیاد شهید است.
 
وی ادامه داد: سخنران پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران حجت الاسلام و المسلمین شهیدی است و تمام مدیران کل بنیاد شهید در سراسر کشور در نماز جمعه حاضر شده و پیرامون سالروز تاسیس بنیاد شهید و بزرگداشت شهدا سخنرانی می‌کنند.
 
وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر کتابی با محوریت وصیت نامه‌های شهدا به صورت موضوعی و در قالب 500 جلد در دستور کار قرار دارد.
 
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با معرفی یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان به مناسبت تاسیس بنیاد شهید در روز 22 اسفند گفت: تجلیل از 738 خادم شهدا در سراسر کشور و برگزاری کنگره شعر ایثار و تجلیل از 22 شهید شاعر از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید به مناسبت بزرگداشت روز شهدا است.
 
وی در پایان گفت: بیش از 2 میلیون پیامک با محوریت وصایای شهدا به تلفن‌های همراه اول ارسال می‌شود و با رایزنی‌های که با سازمان حج و زیارت انجام شده در روز 22 اسفند زوار و حجاح در مدینه و کمه یاد و خاطره شهدای محله خود را گرامی می دارند و همزمان در روز درختکاری 222 هزار درخت به نیابت از 222 هزار شهید انقلاب اسلامی در سراسر کشور کاشته می شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: بنیاد ، شهید ، گرامیداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار