مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه می گوید: در 15 اسفندماه با حضور تنی چند از معاونین وزارت جهاد کشاورزی طرح توسعه باغات قصرشیرین و گیلانغرب کلید خواهد خورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سلیمانی هدف اصلی این برنامه را توسعه فضاهای سبز و جلوگیری از گسترش بیابانها و زمین های لم یزرع عنوان کرد.

یکی از موضوعاتی که به دغدغه اصلی و روز منابع طبیعی و‌ آبخیزداری تبدیل شده است، همان موضوع تخریب عرصه های طبیعی به دست عوامل انسانی است.

متاسفانه برخی از روستائیان و حتی افراد شهرنشین به اهمیت جنگلها و عرصه های طبیعی به عنوان نعمات الهی آشنایی ندارند و غافل از همه جا تیشه به ریشه طبیعت پیرامون خود می زنند و به نوعی خود مسبب و عامل اصلی تهدید آیندگان می شوند.

 وي  دیگر علت این تخریبها را ناآگاهی مردم از نقش حیاتی جنگلها می داند و تاکید کرد: خوشبختانه امروزه بیشتر مردم از نقش مهم و حساس جنگلها در زندگی روزمره خود با خبر هستند و درخت و جنگل را ریه های کره زمین می دانند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه اراضی طبیعی صاحب سند در استان کرمانشاه را بیش از 99 درصد عنوان کرد و گفت: گشت های مستمر و ایجاد ایستگاههای ایست بازرسی و نیز همکاری خوب نیروهای انتظامی و مردمی تا حد قابل ملاحظه ای از تخریب جنگلهای استان کرمانشاه جلوگیری کرده است./س

 

برچسب ها: فضای ، سبز ، بیابان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.