"جان کری" از محل کشته شدن شماری از افراد در اعتراضات اخیر خیابانی علیه ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور مخلوع اوکراین دیدن کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ، جان کری پس از ورود به کییف و دیدار با مقامات دولت جدید اوکراین از محل کشته شدن شماری از افراد در اعتراضات اخیر خیابانی علیه ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور مخلوع اوکراین دیدن کرد. 

جان کری در این دیدار از خیابان های اوکراین از پاسخ به سوالات خبرنگاران از جمله خبرنگار سی ان ان خودداری کرد و گفت اجازه دهید از این محل ( محل کشته شدن معترضان که دسته های گل بر آن جا قرار داده شده است ) دیدن کنیم.

انتظار می‌رود جان کری در سفر خود به اوکراین ، چگونگی کمکهای مالی آمریکا به دولت جدید این کشور را تشریح کند.

ماتئو چانس خبرنگار شبکه ضمن پخش تصاویر مستقیم از دیدار جان کری از کییف گفت اکنون بر سر اوکراین یک وضع حساس دیپلماتیک وجود دارد و هیچکس نمی‌خواهد این وضع بدتر و بدتر شود و برای نقش آفرینان اصلی در صحنه جهانی از جمله آمریکا ، اتحادیه اروپا و سازمان ملل و در کل جامعه بین المللی ،اوکراین فقط یک خانه از صفحه شطرنج را تشکیل می دهد و کل صفحه شطرنج محسوب نمی‌شود و غرب در دیگر بخش‌ها همکاری‌هایی با روسیه دارد از جمله برنامه جنجال برانگیز هسته‌ای ایران ، سوریه و بحران هسته‌ای کره شمالی .

 وی افزود: در واقع این تلاش می‌شود که مسئله اوکراین بر این مسائل سایه نخواهد افکند و در عین حال مردم در اوکراین و دیگر مناطق جهان می‌خواهند مطمئن شوند که تحرکات اخیر روسیه در اوکراین بدون پاسخ نخواهد ماند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار