پس از اعلام نام رییس هیئت داوران این دوره از جشنواره‌ی کن(جین کمپیون) حالا نوبت نشریات و سایت‌های سینمایی است که در چند ماه باقی مانده به کن2014 فهرست‌هایشان را از چهره‌های حاضر در جشنواره تهیه کنند.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از هفته نامه تله راما؛ پس از اعلام نام رییس هیئت داوران این دوره از جشنواره‌ی کن (جین کمپیون) حالا نوبت نشریات و سایت‌های سینمایی است که در چند ماه باقی مانده به کن 2014 فهرست‌هایشان را از چهره‌های حاضر در جشنواره تهیه کنند. کن لوچ، رایان گاسلینگ،‌ پل توماس اندرسون ... همه مشغول انجام مراحل پایانی فیلم‌هایشان هستند. اما کدام یک امسال افتخار حضور در بولوار کوازت را خواهند داشت؟


*سیلس ماریا/ الیویه آسایاس
 
این فیلم که تابستان گذشته در سوئیس، آلمان و ایتالیا فیلمبرداری شد، داستان زندگی هنر پیشه‌ای میان سال با بازی ژولیت بینوش را روایت می‌کند که به او پیشنهاد می‌شود در نایشنامه‌ای که بیش از این در سال‌های جوانی آن را بازی کرده بود، ایفای نقش کند. سیلس ماریا پس از سال‌ها، بازگشت آسایاس را به کن رقم خواهد زد.
 

*خداحافظی با زبان/ به کارگردانی ژان لوک گدار
 
 
گذار سال گذشته یک فیلم کوتاه تجربی در جشنواره کن داشتم. امسال بسیاری منتظرند تا او سرانجام با نخستین فیلم سه بعدی‌اش که عنوان راز آمیز دارد، به این شهر ساحلی سفر کنند. در آنونس خداحافظی با زبان همه‌ی نشانه‌های سینمای گدار دیده می‌شود، موسیقی کلاسیک، شعر، زنو یک سگ عجیب و استثنایی است که تا جایی که می‌دانیم قرار است حرف بزند. اگر دوباره عذر و بهانه‌ای در کار نباشد، این فیلم ساز فرانسوی را بالاخره در این دوره از جشنواره خواهیم دید.
 
منبع: مجله‌ی سینمایی بیست و چهار/ ترجمه:‌ مهدیه منصوری
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سینمای جهان ، تله راما ، کن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار