استاندار اصفهان گفت مسئله آلودگي هوا و وجود مشكل كم آبي در استان دو مسئله اساسي است كه براي هر يك تدابيري انديشيده شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپور در مجمع نمايندگان استان اظهار داشت: بررسي ها نشان مي دهد كه مردم اصفهان بر دو موضوع آلودگي هوا و كم آبي حساسيت ويژه دارند.

وي دليل اصلي بروز چنين مشكلاتي را نداشتن طرح آمايش سرزمين دانست و تأكيد كرد: در صورت وجود سند بالادستي فضاي طرح ها روشن و مشخص خواهد بود.

زرگرپور با بيان اينكه در استان اصفهان 56 روز سال با مسئله گرد و غبار مواجه هستيم، عنوان كرد: مطابق آمارها در استان 53 روز مشكل ريزگردها و 66 روز مسئله ناسالم بودن هوا وجود دارد.

وي خبرداد:طرح جامع كنترل كيفي هواي منطقه اصفهان با 38 اقدام اساسي در شوراي برنامه ريزي استان به تصويب رسيد.

استاندار اصفهان 23 دستگاه اجرايي استان را متولي عملي نمودن اين طرح دانست و ابراز اميدواري نمود كه مطابق پيش بيني ها اين طرح 65 روز از روزهاي ناسالم را كاهش دهد.

وي به تشريح طرح جامع كنترل كيفي هوا پرداخت و افزود: 65 درصد اقدامات اين طرح پيشگيرانه و 35 درصد مابقي اجرايي و اقدامي است.

رسول زرگرپور با بيان اينكه پالايشگاه و صنايع بزرگ در استان اصفهان، از عوامل آلودگي هواست، اظهار داشت: با قوت و جديت اجرايي شدن اين طرح را دنبال مي كنيم.

استاندار اصفهان در ادامه به تشريح مشكلات كم آبي استان پرداخت و برطرف شدن مشكلات آبي استان را مهم ترين مطالبه مردم دانست.

وي بارگذاري بيش از حد بر حوضه زاينده رود و همچنين مبحث خشكسالي كه پديده‌اي طبيعي است را به عنوان عوامل تبديل شدن زاينده رود به عنوان اصلي ترين رودخانه دائمي فلات مركزي به رودخانه‌اي فصلي برشمرد.

زرگرپور تهيه طرحي 5 ماده‌اي و طرح آن در شوراي عالي آب و تبديل آن به طرحي 9 ماده اي با امضاي 9 وزير و همچنين ايجاد شوراي هماهنگي مديريت يكپارچه حوضه آبريز زاينده رود را از جمله اقدامات انجام شده بيان كرد.

وي نظارت ويژه بر كاربران و مصارف، تغيير شيوه هاي آبياري با در نظر گرفتن تسهيلات ويژه و ايجاد صندوق تعيين و پرداخت خسارت ناشي از خشكسالي را از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين زمينه برشمرد./س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.