مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ساخت گنبد جدید و ترمیم و بازسازی گنبد فعلی حرم مطهر امام حسین (ع) ، حرکتی ماندگار برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود که افتخارش نصیب مردم کرمان شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، علی مهاجری در نشست همکاری های کرمان با دو استان نجف اشرف و کربلای معلی که در استانداری برگزار شد ، افزود: طرح ساخت گنبد جدید بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) در3 بخش گنبد اصلی، ستون ها و معماری در کرمان انجام شده است که طی 20 روز آینده کار طلا کاری آن نیز به پایان می رسد.

وی با اعلام اینکه پس از 700 سال ، این نخستین گنبد جدیدی است که برای بارگاه مطهر اباعبدالله الحسین (ع)ساخته می شود، خاطرنشان کرد: با ترمیم گنبد فعلی و نصب گنبد جدید 7 و نیم متر ارتفاع گنبد بیشتر شده است که وسعت دید بهتری پیدا می کند.

مهاجری تصریح کرد: این گنبد در قالب 16 قطعه که قابلیت حمل دارد ، ساخته شده است و به همین صورت به کربلا منتقل می شود.

وی یادآور شد: این گنبد و طرح های حرم مطهر امام حسین (ع) که به کرمانی ها واگذار شده است با پشتوانه مردمی و حمایت مسئولان اجرایی استان ساخته و احداث می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: پس از سقوط صدام ، ایران در حوزه بازسازی عتبات عالیات پیش قدم شد و کرمانی ها افتخار این را دارند که بخش اعظم کار مطالعات، طراحی و مهندسی ساخت طرح ها را انجام می دهند.

مهاجری تصریح کرد: دوستدارانی از کشورهای مختلف نظیر بحرین، کویت و... در حوزه معماری با ایران اختلافاتی داشتند که با ورود حضرت آیت الله سیستانی ، از مراجع مورد قبول مردم عراق به این مسئله ، ایرانی ها محوریت کار را به دست گرفتند.

مهاجری به برقراری پرواز مستقیم کرمان به نجف و برعکس اشاره و خاطر نشان کرد: این ظرفیت زمینه جذب گردشگر عراقی به استان کرمان را تسهیل می کند.


برچسب ها: ساخت ، گنبد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۴
کرمان دیار کریمان. السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۴
کرمان دیار کریمان. السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین