مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: 17 گونه جانوری استان اردبیل در فهرست سرخ انجمن حفاظت محیط زیست ملی قرار دارد که از آنها صیانت می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سیدرضا موسوی دیروز در جلسه گرامیداشت روز حیات وحش در اردبیل اظهار داشت: از این تعداد 14 گونه آسیب‌پذیر، دو گونه در معرض آسیب و یک گونه نیز در آستانه انقراض است که تلاش ما بر این است تا از حیات این جانوران و موجودات صیانت کنیم.

وی گفت:‌ از یک‌هزار و 140 گونه جانوری در کشور بیش از 309 گونه در اردبیل وجود دارد که تلاش ما بر این است تا از این گونه‌ها به خوبی صیانت کرده و جلوی انقراض آنها را بگیریم و در حد وسع و توان بتوانیم حیات وحش جامعه خود را احیا کرده و نگه داریم.

موسوی خرید و فروش هرگونه جانور وحشی را ممنوع اعلام کرد و افزود: یگان حفاظت باید در این زمینه صحیح و دقیق ورود پیدا کند و جلوی برخی اقدامات نامناسب را در این زمینه بگیرد چرا که شایسته نیست برخی‌ها با اهداف سودجویانه بخواهند حیات وحش را به خطر انداخته و به آن آسیبی وارد کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یکی از مؤلفه‌های شایسته در صیانت از محیط زیست مناسب را توجه به حیات وحش متنوع و زنده نگه داشتن این حیات ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در سطح دنیا طرح‌های مختلفی در این زمینه اجرا می‌شود ما نیز باید سعی کنیم تا بخش عظیمی از منابع ارزشمند خود را در این حوزه اجرایی کرده و عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، انجمن ، حفاظت ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.