مدیر عامل انتقال خون ایران عنوان کرد

ایران جزو 18 کشور دارنده برنامه جهانی خونهای نادر

مدیر عامل انتقال خون ایران با بیان اینکه هر واحد خون نادر 5 میلیون هزینه دارد، برلزوم مدیریت درمانی دارندگان خونهای نادر در بیمارستانهای کشور تاکید کرد.

دکتر علی اکبر پورفتح الله مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: گروه‌های خونی نادر به گروه‌هایی اطلاق می‌شود که میزان شیوع آنها در جامعه کم است. افرادی که گروه خونی نادر دارند در زمان احتیاج به خون و فرآورده‌های خونی، خون سازگار برایشان پیدا نمی‌شود و تزریق خونهای معمولی هم با واکنش همراه است. 

وی افزود: ما به دنبال فرهنگ سازی شناسایی افرادی هستیم که دارای خون نادر هستند چرا که در دمای 80 درجه این خونها تا 10 سال قابل نگهداری هستند. 

پورفتح‌الله با بیان این مطلب تصریح کرد: ما به دنبال مدیریت درمانی برای درمان بیماران دارای گروه‌های خونی نادر در بیمارستانها هستیم که استفاده از روشهای انتقال خون خودی یکی از این سیاستهاست. 

وی گفت: در حال حاضر ایران جزو 18 کشور دارای برنامه‌ جهانی خونهای نادر شده است. 

مدیر عامل انتقال خون ایران با اشاره به اینکه کیت‌های شناسایی گروه‌های خونی نادر در اختیار سازمان انتقال خون است گفت: نیازی به شناسایی تک تک افراد اهدا کننده به عنوان یک برنامه غربالگری نیست. هر واحد خون نادر در حدود 5 میلیون تومان هزینه دارد لذا باید به بیمارستانها آگاهی بدهیم که درصورت برخورد با چنین مواردی وی را به بخش سرولوژی اختصاصی  سازمان انتقال خون ایران معرفی و نام وی را در بانک اطلاعاتی خونهای نادر این سازمان ثبت کنند تا در صورت لزوم از خونهای این افراد استفاده شود. 


انتهای پیام/ 
برچسب ها: خون ، نادر ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار