دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با امیر جدید قطر، اسارت تروریست‌های ۲۹ ملیتی سوری توسط ارتش این کشور، ارتباط منافقین با برخی از رهبران القاعده، انتقاد سازمان عفو بین‌الملل از اعمال شکنجه در تاجیکستان، نشست نمایندگان ۱+۵ در دفتر کا‌ترین اشتون، دیدار خداحافظی سفیر اتریش با صالحی و.... از جمله مهم‌ترین اخبار سیاست خارجی در تیرماه سال۹۲ بود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با امیر جدید قطر، اسارت تروریست‌های ۲۹ ملیتی سوری توسط ارتش این کشور، ارتباط منافقین با برخی از رهبران القاعده، انتقاد سازمان عفو بین‌الملل از اعمال شکنجه در تاجیکستان، نشست نمایندگان ۱+۵ در دفتر کا‌ترین اشتون، دیدار خداحافظی سفیر اتریش با صالحی و.... از جمله مهم‌ترین اخبار سیاست خارجی در تیرماه سال۹۲ بود.

لزوم تحكيم روابط و مناسبات في‌مابين در حوزه‌هاي مختلف

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با امیر جدید قطر ضمن تبريك تصدي مسئوليت وی با مروري بر روابط دوجانبه، تحكيم روابط و مناسبات في‌مابين در حوزه‌هاي مختلف را خواستار شد.


عراقچی: مواضع بی‌پایه نشانگر نداشتن درک صحیح از واقعیت‌ها است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به بیانیه مشترک وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در منامه و اظهارات برخی مقامات شرکت کننده در حاشیه نشست مزبور درباره جمهوری اسلامی ایران گفت: متاسفانه در جریان برگزاری این نشست شاهد برخی مواضع غیر اصولی و بی پایه بودیم که نشاندهنده عدم درک درست این کشورها از واقعیت های جاری منطقه است.





اجرای تحریم‌های جدید علیه ایران گامی اشتباه در زمانی اشتباه است

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام آمریکا در اجرای تحریم‌های جدید علیه ایران را گامی اشتباه در زمانی اشتباه توصیف کرد.


نیروگاه بوشهر و دیگر نیروگاه‌های قدرت در برنامه تولید برق هسته‌ای "آب سبک" هستند

روابط عمومی سازمان انرژی اتمی با انتشار اصلاحیه‌ای نسبت به خبر منتشر شده درباره خبر آغاز ساخت چند نیروگاه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاواتی در بوشهر توضیحاتی ارائه داد.


بهترین ضمانت برای امنیت هسته‌ای، جهان عاری از سلاحهای هسته‌ای است

نماینده دائم کشورمان در آژانس در کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای در وین بر حفظ اطلاعات محرمانه هسته‌ای کشورها، محکومیت حملات سایبری علیه تاسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای، خرابکاری صنعتی در تاسیسات هسته‌ای و جلوگیری از حملات مسلحانه علیه تاسیسات هسته‌ای تاکید کرد.


تروريست‌هایی از 29 مليت به اسارت ارتش سوریه درآمده‌اند

سفير سوريه در تهران گفت: تروریست‌های دستگير شده در سوریه از کشورهاي مختلفي همچون عربستان، يمن، ليبي و تونس هستند که 600 نفر از آن‌ها مليت اروپايي دارند و به دنبال تضعيف دولت بشار اسد در کشور سوريه هستند.


رئيس جمهوري "تاجيكستان" خواستار كاهش نيافتن سهميه حجاج اين كشور شد

"امامعلي رحمان" "رئيس جمهوري تاجيكستان" با ارسال نامه اي به شاه عربستان سعودي خواستار كاهش نيافتن سهميه حجاج اين كشور شده است.


کنگره ۱۷هزار شهید ترور یک نوآوری است

کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی و کاندیدای حزب سوم انتخاب ریاست جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا، کنگره ۱۷۰۰۰ شهید ترور کشور را یک نوآوری دانست و ابراز امیدواری کرد که این کنگره در سطح بین‌المللی و به مباحثی بپردازد که بسیاری از مردم از آنها بی‌اطلاع هستند.


"دوشنبه" خواهان عدم مداخله خارجی در حل بحران سوریه است

وزیر امور خارجه "تاجیکستان" گفت: این کشور خواهان پایان مداخله خارجی‌ها در حل و فصل بحران سوریه است.


انتقاد سازمان عفو بین‌الملل از اعمال شکنجه در" تاجیکستان"

در گزارش سالانه سازمان عفو بین‌الملل آمده است شکنجه و بدرفتاری در حالی صورت می گیرد که عاملان آن در" تاجیکستان" بدون مجازات باقی می‌مانند.


اخبار سفرهای خارجی رئیس‌جمهور منتخب

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: براي سفرهاي خارجي " حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني " هيچ برنامه‌اي تنظيم نشده و اساسا اين اخبار که در برخي رسانه‌هاي خارجي منتشر شده بي اساس و نادرست است.


سرویس‌های بهداشتی پادگان اشرف هم دوربین مخفی داشت/ضرب و شتم خواهرم توسط یکی از منافقین در انگلیس

خواهر اسیران گروهک تروریستی منافقین با اشاره به حضورش در پادگان اشرف برای دیدار با برادارنش گفت: همه جاي پادگان اشرف حتی سرویس‌های بهداشتی دوربين‌هاي مدار بسته‌اي توسط منافقين نصب شده بود که باعث شد نتوانم در طي اين دو روز به حمام رفته و يا حتي لباسم را عوض کنم.


اسنادی از ارتباط منافقین و برخی رهبران القاعده

وزیر سابق امنیت ملی عراق گفت: دولت این کشور اسنادی در اختیار دارد که نشان دهنده وجود ارتباط میان گروهک منافقین و تعدادی از رهبران شبکه تروریستی القاعده است.


مدیر کل منطقه‌ای وزارت امور خارجه با مقامات رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا ديدار کرد

مدیر کل شمال و شرق اروپای وزارت امور خارجه در سفر به ویلنیوس پایتخت لیتوانی با مقامات مختلف سیاسی ، اقتصادی و پارلمانی این کشور دیدار و گفتگو کرد.


انتخابات 24 خرداد دروغ‌پردازی‌های مستمر دولت‌های غربی را افشا کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان انتخابات 24 خردادماه را مصداقی از الطاف ‌الهی و نتیجه آن را افشا کننده دروغ‌پردازی‌های مستمر دولت‌های غربی و رسانه‌های وابسته به آنها خواند.


ادعای دروغین منافقین علیه ایران تلاشی ناکام برای تثبیت جایگاه متزلزل این گروهک تروریستی

دبیرکل بنیاد هابیلیان با بیان اينکه تمامي اطلاعات مطرح شده از سوی اين گروهک تروريستي علیه کشورمان در همه موارد اطلاعاتی کذب و دروغین بوده است، گفت: اين اقدام شوم گروهک تروریستی منافقین درباره ساخت پایگاه هسته‌ای ایران در دماوند بيانگر آن است که تشکیلات تروريستي همواره از طريق اقدامات ضد بشری و مغایر با موازین بین‌المللی در تلاش برای ايجاد جايگاهی با ثبات نزد آمريکايي‌ها است.


وزارت خارجه و مجلس آخرین تحولات مصر را بررسی می‌کنند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد حضور روز گذشته خود در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه روز گذشته با اعضای کمیسیون امنیت ملی به طور مشخص آخرین وضعیت مصر و تحرکات وزارت امور خارجه در این خصوص مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همفکری‌ها در این زمینه ادامه دارد.


منافقین در آلبانی آموزش‌های زندگی اجتماعی می‌بینند

از چند ماه گذشته با تلاش‌های سازمان ملل و مارتین کوبلر نماینده یونامی در عراق، دولت آلبانی تعداد ۲۱۰ تن از ساکنان لیبرتی را به عنوان پناهنده پذیرفت و این افراد علی‌رغم مخالفت سرکردگان منافقین به کشور آلبانی منتقل شده‌اند.


برگزاری جلسات ماهانه میان مقامات تاجیک و قرقیز

مقامات دولتی "تاجیکستان" و "قرقیزستان" توافق کردند تا برای بررسی مسایل و اختلافات مرزی هر ماه یک بار تشکیل جلسه دهند.


مراسم افتتاحیه اجلاس مجمع جهانی شهر اسلامی برگزار می‌شود

مراسم افتتاحیه اجلاس مجمع جهانی شهر اسلامی فردا در تهران برگزار می‌شود.


سازمان شانگهای خود را برای خروج ناتو از "افغانستان" آماده می‌کند

در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو شانگهای مسئله گسترش این سازمان با پذیرش عضویت ایران، پاکستان و هند، با در نظر گرفتن اهمیت تامین امنیت در "افغانستان" بررسی شد که به عقیده کارشناسان طی یک تا دو سال آینده محقق خواهد شد.


ابراز هم‌دردی سفارت ایران با قربانیان سانحه تصادف در روسیه

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو جان باختن تعدادی از شهروندان روسیه را به دولت و ملت این کشور تسلیت گفت.


محتواي ديجيتالي ۱۳ هزار سند مربوط به ايران در افغانستان به كشور منتقل مي شود

رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي با بيان اينكه تعاملات فرهنگي خوبي با كشور افغانستان داريم از توسعه همكاري هاي ميان آرشيو ملي اين كشور و كتابخانه ملي خبر داد و گفت : محتواي ديجيتال سازي ۱۳ هزار سند مربوط به ايران در افغانستان به كشور منتقل مي شود.


 آنکارا همچنان مرسی را رئیس جمهور مصر می‌داند

وزیرخارجه ترکیه با تاکید بر جایگاه "محمد مرسی" به عنوان رئیس جمهور قانونی مصر، هشدار داد در صورت به حاشیه رفتن عناصر سیاسی در این کشور خشونت در سراسر خاورمیانه گسترش خواهد یافت.


دانشگاه حلب دکترای افتخاری خود را از اردوغان پس گرفت

شورای دانشگاه حلب در سوریه مدرک دکترای افتخاری در روابط بین‌الملل را که در سال 2009 به "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه داده بود، پس گرفت.


نشست نمایندگان 1+5 در دفتر کاترین اشتون آغاز شد/ 5 سوال اصلی پیش روی نشست بروکسل

نمایندگانی از امریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان ساعتی پیش نشست خود با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را آغاز کرده اند.





مواد 7 و 8 قطعنامه 598 تاکنون اجرایی نشده است/ دریافت غرامت نیازمند تلاش مضاعف است

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ۲ بند از ۸ بند قطعنامه ۵۹۸ هنوز اجرایی نشده است.


دیدار خداحافظی سفیر اتریش با صالحی

سفیر اتریش در پایان مأموریت دیپلماتیک خود در جمهوری اسلامی ایران به منظور خداحافظی، دیروز سه شنبه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتکو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار