دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به هشت سال دفاع مقدس گفت:‌ ما در انقلاب و جنگ خودمان را در دنیا و تاریخ پیدا کردیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آئین‌ رونمایی از کتاب "زندان الرشید" مجموعه خاطرات رئیس ستاد سپاه ششم نیروی زمینی سپاه با حضور "حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی" رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ "احمد غلامپور" فرمانده قرارگاه کربلا، "محمدمهدی بهداروند" رئیس سازمان حفاظت سپاه عصر امروز (دوشنبه) در تالار مهر سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.  
 
در این مراسم "محسن رضایی" با تقدیر از نویسنده کتاب "زندان الرشید" اظهار داشت: کتب دفاع مقدس حرکتی زینبی و قابل تقدیر برای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است و من به عنوان یک رزمنده دست همه نویسندگان را می‌بوسم.  
 
وی با اشاره به مطالب کتاب "زندان‌الرشید" افزود: اگر همه کسانی که آن روزها در جزیره بودند و مثل گرجی‌زاده حرف می‌زدند مردم ما می‌فهمیدند که چرا قطعنامه 598 پذیرفته شد.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ‌ظرف حداکثر 2 روز آسمان منطقه جزیره جنوبی و شمالی که بسیار گسترده است، پر از شیمیایی و گاز خردل شده که این اتفاق در اواخر جنگ بود.
 
رضایی افزود: عراق آخرین سلاح شیمیایی‌اش را به کار گرفت و خاک ایران را در تمام جبهه‌ها از جنوب و شرق، حتی در هوا و آب بمباران کرد.  
 
وی بیان داشت: عراقی‌ها با اینکه از زمین و آسمان به بدترین شکل حمله می‌کردند اما هنوز هم از حرکت در مناطق ایران وحشت داشتند، حمله عراقی‌ها با هیچ استاندارد، قواعد بین‌المللی و قواعد حقوقی بشری مطابقت نداشت.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در چنین حوادثی کتاب "زندان‌ الرشید" نوشته شده است، تصریح کرد: در آن زمان کسی که لباس سبز سپاه به تن می‌کرد ارزش دیگری برای عراقی‌ها داشت و طبیعی بود که با یک فرماندار پاسدار چه کار خواهند کرد، لذا امتحانی که گرجی در اردوگاه‌های عراقی پس داد از بعد معنوی و روحی کمتر از نبرد نظامی پشت‌ خاکریزها نبود.  
 
رضایی با بیان اینکه عراقی‌ها آرزو می‌کردند که خبرنگاران خارجی سوژه‌هایی از اسرای ایرانی را پیدا کرده و در رسانه‌های بین‌المللی آنرا بزرگ جلوه دهند، گفت: آنها می‌ترسیدند خبرنگاران با اسرای ایرانی صحبت کنند در حالی که دست و پای اسرای ما بسته بود، سربازان عراقی از اسرای ما می‌ترسیدند،‌روح بزرگ امثال گرجی‌زاده سرمایه‌ بزرگی برای ملت است.  
 
وی افزود: ایران در طی 300 سال گذشته با 25 جنگ روبرو بود که در این جنگ‌ها برخی از استان‌ها از ایران جدا می‌شدند اما در جنگ 8 ساله حتی تپه و روستایی را از دست نداده‌ایم این مقاومت ما را سربلند و بزرگ کرد.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه انقلاب و جنگ باعث شد که خودمان را در دنیا و تاریخ پیدا کنیم،‌اظهار داشت:‌ حقیقت، اسلام،‌انقلاب و صداقت ما در جنگ هشت سال دفاع مقدس خود را نشان داد.  
 
رضایی ادامه داد: بسیاری از واژه‌های بی‌مفهوم قبل از انقلاب بود که انقلاب و جنگ باعث شد بسیاری از این مفاهیم معنی پیدا کرده و زنده شدند.  
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار