سفیر ایران در بیروت گفت: در صورتی که اراده سیاسی واقعی در بین بازیگران بین‌المللی برای راه حل سیاسی در سوریه وجود داشته باشد، باید در اولین گام، مانع حمایت‌های مالی و تسلیحاتی خارجی از گروه‌های تروریستی شوند و سپس با برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات سالم، هرآنچه را که خواست اکثریت مردم آن کشور باشد، بپذیرند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "هستر سامسن" سفیر هلند در لبنان امروز (دوشنبه ۱۲ اسفندماه) با "غضنفر رکن‌آبادی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در محل سفارت کشورمان دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی لبنان و منطقه تبادل‌نظر کرد.
 
سفیر هلند با تأکید بر موضع کشورش مبنی بر حمایت از راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه، اظهار تأسف وزیر امورخارجه هلند از عدم مشارکت ایران در مذکرات ژنو ۲ را مورد یادآوری قرار داد.
 
سامسن با ابراز نگرانی از تأثیرات منفی بحران سوریه بر منطقه، تأکید کرد اقدامات تروریستی گروه‌های تکفیری در لبنان و سوریه با هیچ بهانه‌ای قابل توجیه نیست.
 
رکن‌آبادی نیز اظهار داشت: در صورتی که اراده سیاسی واقعی در بین بازیگران بین‌المللی برای راه حل سیاسی در سوریه وجود داشته باشد، باید در اولین گام، مانع حمایت‌های مالی و تسلیحاتی خارجی از گروه‌های تروریستی شوند و سپس با برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات سالم، هرآنچه را که خواست اکثریت مردم آن کشور باشد، بپذیرند.
 
سفیر کشورمان همچنین با تأکید بر تلاش دائمی جمهوری اسلامی ایران برای تشویق طرف‌های سیاسی لبنان به گفتگو و توافق، بر اهمیت ثبات، امنیت و وحدت ملی لبنان تأکید کرد.
 
طرفین ابراز امیدواری کردند که طرف‌های لبنانی با رسیدن به توافق بر سر بیانیه وزارتی دولت، درخصوص آغاز به کار رسمی دولت جدید و زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تسریع کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سفیر ، ایران ، بیروت ، سوریه ، بحران ، هلند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار